Аккумулятор і генератор
Re: Аккумулятор і генератор
Вертаюся то цієї теми. Завдяки амперметру чітко видно що генератора в 55а не вистачає для заряду 60а батареї, плюс сітло, моторчик пічки в холод і т д. Тому з заводу вази йшли з 55 батареями( принаймі класика жигулі і нива шевроле) щоб швидше зарядити. Зараз в мене 60 стоїть і вже доживає тої зими думаю вклякне, вирішив купити 55 акб , вроді амега йде на 500 пусковий макс бо всі інші 425-480. Якщо брати інфу з амперметра то поїздка в 300 км літом без всіх лишніх споживасів дозволила зарядити 60 батарею за 4 год на сер і вис обертах. А якщо просто на роботу на 40 хв руху та щей зимою або вечір при фарах то сто проц батарея завжди недозаряджена. У мене ця батарея прожила 4 роки завдяки періодичному дозаряду від електросітки.
- robosol
- Член Клубу «Львів 4×4»
- Повідомлень: 2244
- З нами з: 17 грудня 2009, 15:56
- Ім'я: Андрій
- Авто: LR Discovery
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
Re: Аккумулятор і генератор
скоріш за все у вас короткі поїздки або якась поломка, можливо акум доживає останні дні. а тепер маленьке пояснення: зійшлося у вас тому що не правильно написано про батарею. батарея має "60 ампер в годину" а генератор видає 55 ампер. це абсолютно різні значення, ємність і сила струму! батарея буде заряжатися до тих пір, поки джерело буде мати більший потенціал ( напругу ). а як довго - це вже залежить від сили струму джерела ( генератора ) і ємності батареї. це проста фізика. звичайно що на акб в 55 ампер-годин треба трішки менше часу на зарядку, але не на стільки суттєво. якщо поставити акум на 100 ампер-годин і залишити штатний генератор, то в таких умовах звісно час заряду зросте значно більше. але тим не менше акум зарядиться, якщо генератор буде працювати достатньо довго. це стосовно фізики процеса.
а стосовно вибору акумуляторної батареї, якщо машина має штатне електрообладнання, зокрема нема лебідок, то і ставити акум більшої ємності нема потреби.
а стосовно вибору акумуляторної батареї, якщо машина має штатне електрообладнання, зокрема нема лебідок, то і ставити акум більшої ємності нема потреби.
Re: Аккумулятор і генератор
ок . то за скільки часу акб 60 ам зарядить генератор 55ам при включиних інших споживачах, не забуваймо і про запалення.? думаю за годину точно ні.чому з заводу ставили , на класику 55 ті акб , а не 60 тки?robosol писав:скоріш за все у вас короткі поїздки або якась поломка, можливо акум доживає останні дні. а тепер маленьке пояснення: зійшлося у вас тому що не правильно написано про батарею. батарея має "60 ампер в годину" а генератор видає 55 ампер. це абсолютно різні значення, ємність і сила струму! батарея буде заряжатися до тих пір, поки джерело буде мати більший потенціал ( напругу ). а як довго - це вже залежить від сили струму джерела ( генератора ) і ємності батареї. це проста фізика. звичайно що на акб в 55 ампер-годин треба трішки менше часу на зарядку, але не на стільки суттєво. якщо поставити акум на 100 ампер-годин і залишити штатний генератор, то в таких умовах звісно час заряду зросте значно більше. але тим не менше акум зарядиться, якщо генератор буде працювати достатньо довго. це стосовно фізики процеса.
а стосовно вибору акумуляторної батареї, якщо машина має штатне електрообладнання, зокрема нема лебідок, то і ставити акум більшої ємності нема потреби.
- Volodymyr
- Засновник Клубу «Львів 4×4»
- Повідомлень: 6941
- З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
- Ім'я: Володимир
- Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
- Звідки: Ukraine, Lviv
- Контактна інформація:
Re: Аккумулятор і генератор
А скільки в АКБ є на момент початку заряджання?gladun писав:ок . то за скільки часу акб 60 ам зарядить генератор 55ам при включиних інших споживачах, не забуваймо і про запалення.? думаю за годину точно ні.чому з заводу ставили , на класику 55 ті акб , а не 60 тки?
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
- robosol
- Член Клубу «Львів 4×4»
- Повідомлень: 2244
- З нами з: 17 грудня 2009, 15:56
- Ім'я: Андрій
- Авто: LR Discovery
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
Re: Аккумулятор і генератор
Для того щоб дізнатися скільки буде потрібно часу на повну зарядку будь-якого акумулятора (АКБ) можна скористатися формулою:
T = 1,4 C / I, де T - час необхідний на зарядку АКБ, C - ємність АКБ (А * год для автомобільних акумуляторів, і мА * ч для невеликих АКБ), I - зарядний струм (його можна подивитися на самому зарядному пристрої), 1.4 - втрати енергії у вигляді тепла.
60А*год при максимальному струмі 55 А = 1:30 год.
55А*год при максимальному струмі 55 А = 1:24 год.
струм заряду в 55А - це не найкращий струм для заряду свинцевої батареї в 55-60А*год, і домашні зарядні пристрої заряжають значно довше по причині кипіння батареї на високих струмах. найоптимальнішим струмом є 1/10 від ємності батареї.
тоді маємо (знову ж таки при умові висажено в ноль батареї):
60А*год при максимальному струмі 6А = 14:00 год.
55А*год при максимальному струмі 5.5А = 15:25 год.
звісно що 55А буде видаватися лише при досягненні певних обертів, і звісно що після старту двигуна акумулятор не потрібно заряжати повнісю, оскільки батарея не просажена в ноль.
але незважаючи на це, наглядно в цифрах різниця в часі для заряду при однакових умовах "порожніх" батарей, одна з яких більша на 8%!!!
тепер про остачу енергії після заведення двигуна. скільки раз можна завести і заглушити машину на одному заряді акумулятора? навіть тоді батарея не буде просажена в ноль, але припустимо що це для нас умовний ноль. десять раз? тоді кожний старт умовно забирає 1/10 заряду. відповідно після старту від повнісю заряженої батареї потрібно 9 хв для 60 і 8,5 хв для 55А*год. - суттєво? недумаю. в реаліях струм заряду значно менший ніж 55А. але навіть в три рази менший струм дозарядить батарею менше ніж пів години.
цифри умовні і дещо ідеалізовані, оскільки струм заряду міняється від обертів двигуна, а витрачена енергія залежить від того як довго заводили машину саме в цей раз. навіть температура повітря впливає ( чим холодніше, тим важче крутити двигун за більш густого масла, і чим холодніше тим менша здатність батареї зберігати енергію ). в середньому на справному авто і справній батареї, після старту двигуна потрібно 15-20 хв для відновлення витраченої енергії.
а тепер, підсумовуючи, причину слід шукати у неправильному електроліті в акумуляторі, в осадах сульфатів на пластинах ( особливо рясно випадає при глибоких розрядах ), також спаду напруги на клемах акумулятора ( перевірити контакти на шляху струму ), перевірити генератор.
опираючись на описане вами вище я схиляюсь до думки що проблема саме з акумом.
T = 1,4 C / I, де T - час необхідний на зарядку АКБ, C - ємність АКБ (А * год для автомобільних акумуляторів, і мА * ч для невеликих АКБ), I - зарядний струм (його можна подивитися на самому зарядному пристрої), 1.4 - втрати енергії у вигляді тепла.
60А*год при максимальному струмі 55 А = 1:30 год.
55А*год при максимальному струмі 55 А = 1:24 год.
струм заряду в 55А - це не найкращий струм для заряду свинцевої батареї в 55-60А*год, і домашні зарядні пристрої заряжають значно довше по причині кипіння батареї на високих струмах. найоптимальнішим струмом є 1/10 від ємності батареї.
тоді маємо (знову ж таки при умові висажено в ноль батареї):
60А*год при максимальному струмі 6А = 14:00 год.
55А*год при максимальному струмі 5.5А = 15:25 год.
звісно що 55А буде видаватися лише при досягненні певних обертів, і звісно що після старту двигуна акумулятор не потрібно заряжати повнісю, оскільки батарея не просажена в ноль.
але незважаючи на це, наглядно в цифрах різниця в часі для заряду при однакових умовах "порожніх" батарей, одна з яких більша на 8%!!!
тепер про остачу енергії після заведення двигуна. скільки раз можна завести і заглушити машину на одному заряді акумулятора? навіть тоді батарея не буде просажена в ноль, але припустимо що це для нас умовний ноль. десять раз? тоді кожний старт умовно забирає 1/10 заряду. відповідно після старту від повнісю заряженої батареї потрібно 9 хв для 60 і 8,5 хв для 55А*год. - суттєво? недумаю. в реаліях струм заряду значно менший ніж 55А. але навіть в три рази менший струм дозарядить батарею менше ніж пів години.
цифри умовні і дещо ідеалізовані, оскільки струм заряду міняється від обертів двигуна, а витрачена енергія залежить від того як довго заводили машину саме в цей раз. навіть температура повітря впливає ( чим холодніше, тим важче крутити двигун за більш густого масла, і чим холодніше тим менша здатність батареї зберігати енергію ). в середньому на справному авто і справній батареї, після старту двигуна потрібно 15-20 хв для відновлення витраченої енергії.
а тепер, підсумовуючи, причину слід шукати у неправильному електроліті в акумуляторі, в осадах сульфатів на пластинах ( особливо рясно випадає при глибоких розрядах ), також спаду напруги на клемах акумулятора ( перевірити контакти на шляху струму ), перевірити генератор.
опираючись на описане вами вище я схиляюсь до думки що проблема саме з акумом.
а якщо поставили б 60, було б питання чому не 70... тому що 55А*год це ємність, яку визначили як оптимальну ні більше і не менше. є для цього багато чинників, в тому числі і економічних....gladun писав:чому з заводу ставили , на класику 55 ті акб , а не 60 тки?
Re: Аккумулятор і генератор
Ок. Тут вде стільки сказано по цій темі. Дякую за розяснення. Тоді 60 тка буде знову на ниві.
А якби стояв 42 ам генератор то скільки треба часу для 60 тої батареї десь 12 хв ? А то ви цифри рахували мабудь без інших споживачів, а якщо доплюсувати споживачі бортові то за 20 хв навряд чи відновиться ( а як ще про зимовий холодний старт, коли бува часто що акомулятор садиться майже в ноль)
А якби стояв 42 ам генератор то скільки треба часу для 60 тої батареї десь 12 хв ? А то ви цифри рахували мабудь без інших споживачів, а якщо доплюсувати споживачі бортові то за 20 хв навряд чи відновиться ( а як ще про зимовий холодний старт, коли бува часто що акомулятор садиться майже в ноль)
- robosol
- Член Клубу «Львів 4×4»
- Повідомлень: 2244
- З нами з: 17 грудня 2009, 15:56
- Ім'я: Андрій
- Авто: LR Discovery
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
Re: Аккумулятор і генератор
так, розрахунки без інших споживачів, цифри приведені дещо ідеалізовані. сама ідея розрахунків в тому щоб проілюструвати що між 55 і 60 А*год не така велика різниця.
в ідеальному світі для заряду батареї 60А*год при максимальному струмі 42 А зайняло б дві години, в реальному ви цього не зможете зробити, бо при тривалому заряді такими струмами батарея банально закипить.
для приблизного розрахунку заряду було б добре знати середню величину струму що видає генератор за поїздку. 55А чи 42А це пікові значення на досить високих обертах, при середніх обертах значення струму можуть бути близкі для обох генераторів. для такого аналізу треба мати ттх генератора або зробити заміри ( побудувати графік струму в залежності від обертів ).gladun писав:А якби стояв 42 ам генератор то скільки треба часу для 60 тої батареї десь 12 хв ?
в ідеальному світі для заряду батареї 60А*год при максимальному струмі 42 А зайняло б дві години, в реальному ви цього не зможете зробити, бо при тривалому заряді такими струмами батарея банально закипить.
- Vovic
- Повідомлень: 232
- З нами з: 25 січня 2016, 14:58
- Ім'я: Володимир
- Авто: Нивко 2121 та Опель Омега В
- Контактна інформація:
Re: Аккумулятор і генератор
Нивки люблять 100А генератори... в мене раніше стояв звичайний заводський... там 42 А, але розумію що це пікова потужність, по факту десь 30-35А... Розуміючи що захочу люстру і т.д... , купив Старвольтовський 100А гену і спокій...
Re: Аккумулятор і генератор
Тоді що, немає великого значення яку батарею ставити 55 чи 60 , навіть коли ген 42 ам ?robosol писав:так, розрахунки без інших споживачів, цифри приведені дещо ідеалізовані. сама ідея розрахунків в тому щоб проілюструвати що між 55 і 60 А*год не така велика різниця.
для приблизного розрахунку заряду було б добре знати середню величину струму що видає генератор за поїздку. 55А чи 42А це пікові значення на досить високих обертах, при середніх обертах значення струму можуть бути близкі для обох генераторів. для такого аналізу треба мати ттх генератора або зробити заміри ( побудувати графік струму в залежності від обертів ).gladun писав:А якби стояв 42 ам генератор то скільки треба часу для 60 тої батареї десь 12 хв ?
в ідеальному світі для заряду батареї 60А*год при максимальному струмі 42 А зайняло б дві години, в реальному ви цього не зможете зробити, бо при тривалому заряді такими струмами батарея банально закипить.
Re: Аккумулятор і генератор
Тоді ще одне. Колєга має фіат добло 1.9 тд. Генератор стоїть на 90ам , а акум ми купували пару днів назад 74 як по мануалу. Розумію що дизель нормально буде заводитись в мороз , тому більшого не треба. Так питання, а навіщо ми всі на ниви стокові і жигулі берем 60 тку коли нам мавби підходити 55 тка ? І так розумію в холод 55 тий має масоати бо так інженери на заводі установили. То вже певні останнє питання, сильно не сваріть бо як тої 55 тки не знайдеш зараз то буде 60 ка як завжди. .
- robosol
- Член Клубу «Львів 4×4»
- Повідомлень: 2244
- З нами з: 17 грудня 2009, 15:56
- Ім'я: Андрій
- Авто: LR Discovery
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
Re: Аккумулятор і генератор
стосовно "бо інженери" - якби все так гарно було зроблено і пораховано на заводі, то всі машини були б "мільйоннікі" по робігу, а не сипались і ломились від того що вони просто існують...
стосовно акума: 5А*год ніякої погоди не робить в принципі, тому всерівно 55 чи 60 А*год. вот якщо запхати замість 55 якусь 100А*год, то це вже якийсь приріст ємності. і тоді пора думати як його зарядити за прийнятний час бортовим генератором.
але тепер питання нашо люди так роблять. хтось ставить бо модно, хтось знає що йому для роботи лебідки потрібний більший запас енергії від акума. простий приклад, якщо взяти 60А*год, і потягнутися лебідкою, то батарея просадиться більше, напруга впаде сильніше, при тому швидше впадуть показники тяги лебідки і відповідно акум можна посадити в ноль значно швидше. в той же час ту саму протяжку сотка витримає більш достойно, так як напруга не так сильно просяде, лебідка скоренько протягне машину, і акум потратить не 60А*год, а скажімо 40 ( менше просажена напруга на клемах, більша тяга лебідки, менший час роботи на повну потужність ). це так би мовити запас потужності. в когось можуть бути інші мотиви до збільшення ємності акума.
взагалі будь які зміни треба робити усвідомлено, бо міняючи на краще одну характеристику, змінюється на гірше інша! тим не менше є якийсь коефіцієнт допуску в розрахунку любої конструкції. стосовно батареї, це скажімо +/- 10% ( взято з потолка ) це відсоток допуску при якому заміна еквівалентна.
стосовно акума: 5А*год ніякої погоди не робить в принципі, тому всерівно 55 чи 60 А*год. вот якщо запхати замість 55 якусь 100А*год, то це вже якийсь приріст ємності. і тоді пора думати як його зарядити за прийнятний час бортовим генератором.
але тепер питання нашо люди так роблять. хтось ставить бо модно, хтось знає що йому для роботи лебідки потрібний більший запас енергії від акума. простий приклад, якщо взяти 60А*год, і потягнутися лебідкою, то батарея просадиться більше, напруга впаде сильніше, при тому швидше впадуть показники тяги лебідки і відповідно акум можна посадити в ноль значно швидше. в той же час ту саму протяжку сотка витримає більш достойно, так як напруга не так сильно просяде, лебідка скоренько протягне машину, і акум потратить не 60А*год, а скажімо 40 ( менше просажена напруга на клемах, більша тяга лебідки, менший час роботи на повну потужність ). це так би мовити запас потужності. в когось можуть бути інші мотиви до збільшення ємності акума.
взагалі будь які зміни треба робити усвідомлено, бо міняючи на краще одну характеристику, змінюється на гірше інша! тим не менше є якийсь коефіцієнт допуску в розрахунку любої конструкції. стосовно батареї, це скажімо +/- 10% ( взято з потолка ) це відсоток допуску при якому заміна еквівалентна.
- climber
- Повідомлень: 479
- З нами з: 18 серпня 2013, 06:50
- Ім'я: Andy Bosyi
- Авто: Hilux 2.5D
- Звідки: Lviv
- Контактна інформація:
Re: Аккумулятор і генератор
вже два роки на генераторі 80 стоять два акумулятори по 90. і заряду стає. дуже рекомендую поставити цифрові вольтметри і розуміти що зі всіма споживачами відбувається онлайн.
- Volodymyr
- Засновник Клубу «Львів 4×4»
- Повідомлень: 6941
- З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
- Ім'я: Володимир
- Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
- Звідки: Ukraine, Lviv
- Контактна інформація:
Re: Аккумулятор і генератор
Може realtime?climber писав:онлайн.
Хоча ідея онлайн теж цікава З мобілою вольтметр в'яжеться по блютусу. На мобілі аплікуха скидає дані на сервер. Заходиш на сайт (чи з апки) і бачиш що в нас по клубу з зарядами АКБ робиться... І одразу прогнозуєш до кого їхати, тягнути
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
-
- Член Клубу «Львів 4×4»
- Повідомлень: 1292
- З нами з: 31 травня 2011, 18:55
- Ім'я: Максим
- Авто: паркет Сірко
Re: Аккумулятор і генератор
Є зара сигналки, на CAN шину вішаються, мають жсм модуль, є аплікухи, і все (в тч заряд акума) мож дивитись онлайн. А хочеш - то ще й віддалений старт є, мож підзаряжати акум як десь далеко надовго від машини відлучаєшся.
- climber
- Повідомлень: 479
- З нами з: 18 серпня 2013, 06:50
- Ім'я: Andy Bosyi
- Авто: Hilux 2.5D
- Звідки: Lviv
- Контактна інформація:
Re: Аккумулятор і генератор
ага, просто розумна машина.