Аккумулятор і генератор

Електрика, світло, АКБ
Аватар користувача
gladun
Повідомлень: 388
З нами з: 03 лютого 2013, 11:28
Ім'я: михайло
Авто: ВАЗ-2121

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення gladun »

Вертаюся то цієї теми. Завдяки амперметру чітко видно що генератора в 55а не вистачає для заряду 60а батареї, плюс сітло, моторчик пічки в холод і т д. Тому з заводу вази йшли з 55 батареями( принаймі класика жигулі і нива шевроле) щоб швидше зарядити. Зараз в мене 60 стоїть і вже доживає тої зими думаю вклякне, вирішив купити 55 акб , вроді амега йде на 500 пусковий макс бо всі інші 425-480. Якщо брати інфу з амперметра то поїздка в 300 км літом без всіх лишніх споживасів дозволила зарядити 60 батарею за 4 год на сер і вис обертах. А якщо просто на роботу на 40 хв руху та щей зимою або вечір при фарах то сто проц батарея завжди недозаряджена. У мене ця батарея прожила 4 роки завдяки періодичному дозаряду від електросітки.
Аватар користувача
robosol
Член Клубу «Львів 4×4»
Член Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 2244
З нами з: 17 грудня 2009, 15:56
Ім'я: Андрій
Авто: LR Discovery
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення robosol »

скоріш за все у вас короткі поїздки або якась поломка, можливо акум доживає останні дні. а тепер маленьке пояснення: зійшлося у вас тому що не правильно написано про батарею. батарея має "60 ампер в годину" а генератор видає 55 ампер. це абсолютно різні значення, ємність і сила струму! батарея буде заряжатися до тих пір, поки джерело буде мати більший потенціал ( напругу ). а як довго - це вже залежить від сили струму джерела ( генератора ) і ємності батареї. це проста фізика. звичайно що на акб в 55 ампер-годин треба трішки менше часу на зарядку, але не на стільки суттєво. якщо поставити акум на 100 ампер-годин і залишити штатний генератор, то в таких умовах звісно час заряду зросте значно більше. але тим не менше акум зарядиться, якщо генератор буде працювати достатньо довго. це стосовно фізики процеса.
а стосовно вибору акумуляторної батареї, якщо машина має штатне електрообладнання, зокрема нема лебідок, то і ставити акум більшої ємності нема потреби.
Аватар користувача
gladun
Повідомлень: 388
З нами з: 03 лютого 2013, 11:28
Ім'я: михайло
Авто: ВАЗ-2121

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення gladun »

robosol писав:скоріш за все у вас короткі поїздки або якась поломка, можливо акум доживає останні дні. а тепер маленьке пояснення: зійшлося у вас тому що не правильно написано про батарею. батарея має "60 ампер в годину" а генератор видає 55 ампер. це абсолютно різні значення, ємність і сила струму! батарея буде заряжатися до тих пір, поки джерело буде мати більший потенціал ( напругу ). а як довго - це вже залежить від сили струму джерела ( генератора ) і ємності батареї. це проста фізика. звичайно що на акб в 55 ампер-годин треба трішки менше часу на зарядку, але не на стільки суттєво. якщо поставити акум на 100 ампер-годин і залишити штатний генератор, то в таких умовах звісно час заряду зросте значно більше. але тим не менше акум зарядиться, якщо генератор буде працювати достатньо довго. це стосовно фізики процеса.
а стосовно вибору акумуляторної батареї, якщо машина має штатне електрообладнання, зокрема нема лебідок, то і ставити акум більшої ємності нема потреби.
ок . то за скільки часу акб 60 ам зарядить генератор 55ам при включиних інших споживачах, не забуваймо і про запалення.? думаю за годину точно ні.чому з заводу ставили , на класику 55 ті акб , а не 60 тки?
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення Volodymyr »

gladun писав:ок . то за скільки часу акб 60 ам зарядить генератор 55ам при включиних інших споживачах, не забуваймо і про запалення.? думаю за годину точно ні.чому з заводу ставили , на класику 55 ті акб , а не 60 тки?
А скільки в АКБ є на момент початку заряджання?
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
Аватар користувача
robosol
Член Клубу «Львів 4×4»
Член Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 2244
З нами з: 17 грудня 2009, 15:56
Ім'я: Андрій
Авто: LR Discovery
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення robosol »

Для того щоб дізнатися скільки буде потрібно часу на повну зарядку будь-якого акумулятора (АКБ) можна скористатися формулою:
T = 1,4 C / I, де T - час необхідний на зарядку АКБ, C - ємність АКБ (А * год для автомобільних акумуляторів, і мА * ч для невеликих АКБ), I - зарядний струм (його можна подивитися на самому зарядному пристрої), 1.4 - втрати енергії у вигляді тепла.

60А*год при максимальному струмі 55 А = 1:30 год.
55А*год при максимальному струмі 55 А = 1:24 год.

струм заряду в 55А - це не найкращий струм для заряду свинцевої батареї в 55-60А*год, і домашні зарядні пристрої заряжають значно довше по причині кипіння батареї на високих струмах. найоптимальнішим струмом є 1/10 від ємності батареї.
тоді маємо (знову ж таки при умові висажено в ноль батареї):
60А*год при максимальному струмі 6А = 14:00 год.
55А*год при максимальному струмі 5.5А = 15:25 год.

звісно що 55А буде видаватися лише при досягненні певних обертів, і звісно що після старту двигуна акумулятор не потрібно заряжати повнісю, оскільки батарея не просажена в ноль.
але незважаючи на це, наглядно в цифрах різниця в часі для заряду при однакових умовах "порожніх" батарей, одна з яких більша на 8%!!!

тепер про остачу енергії після заведення двигуна. скільки раз можна завести і заглушити машину на одному заряді акумулятора? навіть тоді батарея не буде просажена в ноль, але припустимо що це для нас умовний ноль. десять раз? тоді кожний старт умовно забирає 1/10 заряду. відповідно після старту від повнісю заряженої батареї потрібно 9 хв для 60 і 8,5 хв для 55А*год. - суттєво? недумаю. в реаліях струм заряду значно менший ніж 55А. але навіть в три рази менший струм дозарядить батарею менше ніж пів години.
цифри умовні і дещо ідеалізовані, оскільки струм заряду міняється від обертів двигуна, а витрачена енергія залежить від того як довго заводили машину саме в цей раз. навіть температура повітря впливає ( чим холодніше, тим важче крутити двигун за більш густого масла, і чим холодніше тим менша здатність батареї зберігати енергію ). в середньому на справному авто і справній батареї, після старту двигуна потрібно 15-20 хв для відновлення витраченої енергії.

а тепер, підсумовуючи, причину слід шукати у неправильному електроліті в акумуляторі, в осадах сульфатів на пластинах ( особливо рясно випадає при глибоких розрядах ), також спаду напруги на клемах акумулятора ( перевірити контакти на шляху струму ), перевірити генератор.
опираючись на описане вами вище я схиляюсь до думки що проблема саме з акумом.
gladun писав:чому з заводу ставили , на класику 55 ті акб , а не 60 тки?
а якщо поставили б 60, було б питання чому не 70... тому що 55А*год це ємність, яку визначили як оптимальну ні більше і не менше. є для цього багато чинників, в тому числі і економічних....
Аватар користувача
gladun
Повідомлень: 388
З нами з: 03 лютого 2013, 11:28
Ім'я: михайло
Авто: ВАЗ-2121

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення gladun »

Ок. Тут вде стільки сказано по цій темі. Дякую за розяснення. Тоді 60 тка буде знову на ниві.
А якби стояв 42 ам генератор то скільки треба часу для 60 тої батареї десь 12 хв ? А то ви цифри рахували мабудь без інших споживачів, а якщо доплюсувати споживачі бортові то за 20 хв навряд чи відновиться ( а як ще про зимовий холодний старт, коли бува часто що акомулятор садиться майже в ноль)
Аватар користувача
robosol
Член Клубу «Львів 4×4»
Член Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 2244
З нами з: 17 грудня 2009, 15:56
Ім'я: Андрій
Авто: LR Discovery
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення robosol »

так, розрахунки без інших споживачів, цифри приведені дещо ідеалізовані. сама ідея розрахунків в тому щоб проілюструвати що між 55 і 60 А*год не така велика різниця.
gladun писав:А якби стояв 42 ам генератор то скільки треба часу для 60 тої батареї десь 12 хв ?
для приблизного розрахунку заряду було б добре знати середню величину струму що видає генератор за поїздку. 55А чи 42А це пікові значення на досить високих обертах, при середніх обертах значення струму можуть бути близкі для обох генераторів. для такого аналізу треба мати ттх генератора або зробити заміри ( побудувати графік струму в залежності від обертів ).
в ідеальному світі для заряду батареї 60А*год при максимальному струмі 42 А зайняло б дві години, в реальному ви цього не зможете зробити, бо при тривалому заряді такими струмами батарея банально закипить.
Аватар користувача
Vovic
Повідомлень: 232
З нами з: 25 січня 2016, 14:58
Ім'я: Володимир
Авто: Нивко 2121 та Опель Омега В
Контактна інформація:

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення Vovic »

Нивки люблять 100А генератори... в мене раніше стояв звичайний заводський... там 42 А, але розумію що це пікова потужність, по факту десь 30-35А... Розуміючи що захочу люстру і т.д... , купив Старвольтовський 100А гену і спокій...
Аватар користувача
gladun
Повідомлень: 388
З нами з: 03 лютого 2013, 11:28
Ім'я: михайло
Авто: ВАЗ-2121

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення gladun »

robosol писав:так, розрахунки без інших споживачів, цифри приведені дещо ідеалізовані. сама ідея розрахунків в тому щоб проілюструвати що між 55 і 60 А*год не така велика різниця.
gladun писав:А якби стояв 42 ам генератор то скільки треба часу для 60 тої батареї десь 12 хв ?
для приблизного розрахунку заряду було б добре знати середню величину струму що видає генератор за поїздку. 55А чи 42А це пікові значення на досить високих обертах, при середніх обертах значення струму можуть бути близкі для обох генераторів. для такого аналізу треба мати ттх генератора або зробити заміри ( побудувати графік струму в залежності від обертів ).
в ідеальному світі для заряду батареї 60А*год при максимальному струмі 42 А зайняло б дві години, в реальному ви цього не зможете зробити, бо при тривалому заряді такими струмами батарея банально закипить.
Тоді що, немає великого значення яку батарею ставити 55 чи 60 , навіть коли ген 42 ам ?
Аватар користувача
gladun
Повідомлень: 388
З нами з: 03 лютого 2013, 11:28
Ім'я: михайло
Авто: ВАЗ-2121

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення gladun »

Тоді ще одне. Колєга має фіат добло 1.9 тд. Генератор стоїть на 90ам , а акум ми купували пару днів назад 74 як по мануалу. Розумію що дизель нормально буде заводитись в мороз , тому більшого не треба. Так питання, а навіщо ми всі на ниви стокові і жигулі берем 60 тку коли нам мавби підходити 55 тка ? І так розумію в холод 55 тий має масоати бо так інженери на заводі установили. То вже певні останнє питання, сильно не сваріть :) бо як тої 55 тки не знайдеш зараз то буде 60 ка як завжди. . :) :cry:
Аватар користувача
robosol
Член Клубу «Львів 4×4»
Член Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 2244
З нами з: 17 грудня 2009, 15:56
Ім'я: Андрій
Авто: LR Discovery
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення robosol »

стосовно "бо інженери" - якби все так гарно було зроблено і пораховано на заводі, то всі машини були б "мільйоннікі" по робігу, а не сипались і ломились від того що вони просто існують...
стосовно акума: 5А*год ніякої погоди не робить в принципі, тому всерівно 55 чи 60 А*год. вот якщо запхати замість 55 якусь 100А*год, то це вже якийсь приріст ємності. і тоді пора думати як його зарядити за прийнятний час бортовим генератором.
але тепер питання нашо люди так роблять. хтось ставить бо модно, хтось знає що йому для роботи лебідки потрібний більший запас енергії від акума. простий приклад, якщо взяти 60А*год, і потягнутися лебідкою, то батарея просадиться більше, напруга впаде сильніше, при тому швидше впадуть показники тяги лебідки і відповідно акум можна посадити в ноль значно швидше. в той же час ту саму протяжку сотка витримає більш достойно, так як напруга не так сильно просяде, лебідка скоренько протягне машину, і акум потратить не 60А*год, а скажімо 40 ( менше просажена напруга на клемах, більша тяга лебідки, менший час роботи на повну потужність ). це так би мовити запас потужності. в когось можуть бути інші мотиви до збільшення ємності акума.
взагалі будь які зміни треба робити усвідомлено, бо міняючи на краще одну характеристику, змінюється на гірше інша! тим не менше є якийсь коефіцієнт допуску в розрахунку любої конструкції. стосовно батареї, це скажімо +/- 10% ( взято з потолка ) це відсоток допуску при якому заміна еквівалентна.
Аватар користувача
climber
Повідомлень: 479
З нами з: 18 серпня 2013, 06:50
Ім'я: Andy Bosyi
Авто: Hilux 2.5D
Звідки: Lviv
Контактна інформація:

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення climber »

вже два роки на генераторі 80 стоять два акумулятори по 90. і заряду стає. дуже рекомендую поставити цифрові вольтметри і розуміти що зі всіма споживачами відбувається онлайн.
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення Volodymyr »

climber писав:онлайн.
Може realtime?

Хоча ідея онлайн теж цікава ;) З мобілою вольтметр в'яжеться по блютусу. На мобілі аплікуха скидає дані на сервер. Заходиш на сайт (чи з апки) і бачиш що в нас по клубу з зарядами АКБ робиться... І одразу прогнозуєш до кого їхати, тягнути :)
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
max
Член Клубу «Львів 4×4»
Член Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 1292
З нами з: 31 травня 2011, 18:55
Ім'я: Максим
Авто: паркет Сірко

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення max »

Є зара сигналки, на CAN шину вішаються, мають жсм модуль, є аплікухи, і все (в тч заряд акума) мож дивитись онлайн. А хочеш - то ще й віддалений старт є, мож підзаряжати акум як десь далеко надовго від машини відлучаєшся.
Аватар користувача
climber
Повідомлень: 479
З нами з: 18 серпня 2013, 06:50
Ім'я: Andy Bosyi
Авто: Hilux 2.5D
Звідки: Lviv
Контактна інформація:

Re: Аккумулятор і генератор

Повідомлення climber »

ага, просто розумна машина.
Відповісти