Сторінка 1 з 10

Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 03:05
AM
Хто технічно грамотний - просвітіть. В мене аккум 100Аг, генератор - 65А. Чим грозить така комбінація? Чи може вона привести до виходу з ладу АКБ або гени? Ну і чи необхідно ставити більший генератор?

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 10:09
Alex_L
Нічого страшного, просто коли ти запалюєш всю свою "йолку" гени може не вистачати, тоді батарейка іде в розряд. Порахуй який струм беруть всі лямпки і будеш знати точно.

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 11:00
Volodymyr
Краще не порахувати і поміряти.

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 11:14
Alex_L
ну то треба ампермометр мати ;)

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 13:33
AM
А амперметр є на тих тестерах, що мають електрики? І як тоді міряти, підключати по черзі в кожне коло, чи міряти загальне падіння амперажу з навантаженням і без?
І ще - зараз щоб в -20 мені завезти машину приходиться десь по 4 раза покрутити стартером впродовж 2 сек. То поїздки в 20-30 хв з вкюченою пічкою хватить щоб дозарядити акум до повного? І чи взагалі його можна зарядити до повного 65-ти амперним генератором? Бо дехто говорять, що аккумулятор зарядити повністю не можна якщо гена менше (типу як у мене - 100 і 65А).

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 15:16
robosol
Конечно зарядиться (аккума довго не забезпечила би живленням авто). Коли споживання загальне (повне) менше тих 65А - тоді і заряжається. Чим більше споживачів (фари, обігріви, вентилятори) тим більше струму потрібно від джерела (генератора/аккумулятора), тим менше залишається на зарядку аккуми, а в деяких випадках, коли не хватає потужності генератора - йде в розряд аккума.
Тому важливо щоб середне споживання по авто витягував генератор. Особливо зимою, коли аккумулятору і так не легко (в холод замерзає електроліт, падає ємність, щей при старті треба довше маслати щоб загустіле масло провернути разом з коленвалом).

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 15:31
myshketer
Тестером можно мерять только силу тока, чтобы узнать, хватает ли генератора?
А если померять напряжение? У меня, когда я включаю фары напряжение сразу падает на 0.3-0.5 Вольта... Наверное, если оно падает меньше 12, то идет уже разряд акума.
Но про заряд акума мне тоже интересно - сколько надо времени при минимальном напряжении?

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 15:39
Katonych
Падает 0.3-0.5 в каком месте?
Ты меряешь на акб или на генераторе?
Там на проводах теряется дофига, чем больше потребление => больше ток => больше падение на проводах, так-как U=IR

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 16:05
myshketer
На генераторе - меряли тестером. Я после того, как искупал его, пришлось релюху менять - раньше не обращал внимания, а теперь вот наблюдаю.

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 16:33
Katonych
Если на генераторе падает - то причина скорее-всего в генераторе, т.е. щетках (ну или контактах вообще). РР - сомнительно. хотя зависит от исполнения.

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 16:50
автобат
Я не спец. На скількі я розумію, потужність акума повинна бути меньшою від потужності генератора, тоді Акум буде заряджатись. Тобто 100 генератора цілком вистачае для нормальной експлуатації 65 акуми, навіть 100 акум буде працювати в нормальному режимі. А вот навішані гірлянди треба вираховувати. Лебідка садить акум, але це короткочасне дійство, після якого на працюючему двигуні батарея швидко підзаряджуется.
Крім того, ісправний генератор видае напругу 13,4-13,8 вольт. Якщо ці показники меньше, значіть діодни мости, щітки або обмотка несправні. Якщо - більше, значить несправне реле-регулятор напруги. Перша приводить к висаджуванню акуми, друга до википання електроліту і передчасної сульфатації пластин.
Також дуже суттево, щоб не було замикання в проводці. Забита болотом лебідка привела до того, що акума безповоротно сіла. Це було в мене. Радіо, радіоантена, яка мае замикання - теж може бути причиною, да і крім них проводка може мати кілька ізянів. Треба всі операції з підключенням додаткових електроприладів робити грамотно і акуратно.
Можливо щось написав не правильно або сумбурно. Не дуже памятаю придбані в юності постулати.
І, взагалі, з електрикою я ніколи не дружив

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 17:07
Katonych
Стоп-стоп, не надо сравнивать тёплое с мягким. Генератор характеризуется максимальным током, который он способен выдавать - ну например 100Ампер.
Акб - ёмкостью, то-есть 100Амперчасов это значит, что он способен один час выдавать 100 Ампер или 100 часов - один ампер. (ну это образно. там ещё есть понятие кривых разряда итд)
Ещё акб характеризуется максимальным током отдачи - т.е. есть некоторые рассчитаны выдавать сразу огромный ток (актуально для стартера, лебедки) а некоторые - равномерно меньший ток (доп. оборудование, холодильники итд)
Ещё у акб есть максимальный ток зарядки (обычно народ эмпирически счиает "ёмкость разделить на 10 будет нормально"), максимальное напряжение зарядки, например 14.3вольта (актуально для гелевых акб).

как-то так, вкратце. То-есть 100 генератора не сильно связаны с 100 акб.

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 19:28
Alex67
Маю досвід нормальної експлуатації генератора 70А (штатний дефендеровський) і пари акумуляторів 75А+100А. Акумулятори включені через реле напруги, яке у першу чергу заряжає акум 75А (стартерний та штатне обладнання авто), і тільки після досягнення напруги 13.7В (еквівалент 75% заряду акумулятора) підключається друга АКБ 100А яка живить додаткові споживачі (додаткові пічки, лебідку, помпи, музику, ...). Улітку коли додаткових споживачів мало все зовсім нормально. А от коли доводиться вмикати багато додаткових споживачів (нічне вінчування наприклад) то явно генератора бракувало. На моєму авто є два варіанти виходу із ситуації - військовий (другий генератор на 70А) та цивільний (генератор 150А). З огляду на кошторис поставив один потужніший генератор, результат - швидша зарядка акумуляторів і у середньому більш щадящий режим роботи генератора (50-60% нормальної потужності) і відсутність проблеми перегріву генератора.

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 21:33
tad100
Без цифр, за рік вбив аккумулятор на 100 при генераторі на 60. Причина вбивства - постійний недозаряд. У випадку твоєї Уазки можно отримати анологічний результат. Просто в машини яка їздить 300 км в місяць, і працює на лебідках, буде постійний недозаряд від любого генератора, тому класно, якщо є можливість підзаряжати стаціонарно. Тому не парся. Великий акумм це добре.

Re: Аккумулятор і генератор

Додано: 08 лютого 2012, 22:32
myshketer
Андрей, а зачем тебе акум на сотню? у тебя ведь бензиновый двигатель, порталы и 35" - ты легко заводишься и мало лебедишься :D