Vovic писав:І прохання підкажіть чайнику..., лебідка на мою ниву, що краще 2,7 тон /6400lbs. чи 3,8 тони/8500lbs...
6000 lb (2.7 т.) — 6400 lb (2.9 т.). Далі я поясню чого саме так.
Vovic писав:Я неможу одне зрозуміти... вага Ниви приблизно 1500 кг, + нехай палива повний бак і каністра 60 кг, + я і штурман, нехай ще 200 кг, ну і плюс 200 кг різного шмурдяка... разом виходить грубо 2 тони... ,
Звідки в Ниви (ВАЗ 2121) 1.5 т ваги?
Споряджена маса 1150 кг.
на передню 680 кг.
на задню вісь 470 кг.
Повна маса 1550 кг.
на передню вісь 750 кг.
на задню вісь 800 кг
Це важливо для розуміння того що по факту ставити. Ще досить хороша практика - зважити машину. Зараз це вже не така проблема. А похибка самих примітивних авто ваг в 100 кг (хоча за звичай це не більше 25 кг) не проблема.
Vovic писав:а яка нагрузка получається коли машина на мостах сидить? як розрахувати нагрузку і все-таки зрозуміти яка лебідка краща 2,7 тони чи 3,8 тони...
До
1.5 маси автомобіля це рекомендація. Отже
1.5т × 1.5 = 2,25 т.
Чим хороша більш потужна лебідка — однозначно їй простіше тягнути.
А яки мінуси? Габарити, маса, споживання електрики, вартість.
Якщо зовсім по науковому то виходить так
Тяга лебідки = Маса автомобіля × Коефіцієнт опору.
Коефіцієнт опору = Коефіцієнт тертя + Кут підйому у відсотках
Коефіцієнт тертя
- Сухий пісок — 0,18
- Гравій — 0,2
- Бруд — 0,32
- Болото — 0,52
- Мокрий пісок — 0,22
- Суха дорога — 0,15
Кут підйому у відсотках
- 5% — 0,06
- 10% — 0,11
- 20% — 0,2
- 30% — 0,3
- 50% — 0,44
- 70% — 0,58
Отже Склавши до купи болото та великий кут підйому маємо коефіцієнт 1.1. На це як правило накидують
1.5 запасу як для електродвигуна і звідси ми маємо то сами коефіцієнт в
1.5 (якщо точно то
1.65, але ж ніхто не буде тягнутися по болоту під
70%, тому коефіцієнт
1.5).
Але і це не остаточна цифра при розрахунку. Максимальна сила намотки на барабан на першому витку (чим ближча до осі барабану) і відповідно чим більше витків, тим більше плече намотки тросу і відповідно більше зусилля потребується. Втрати можуть сягати до 50%.
Для прикладу візьмемо ComeUp Winch DV-6, потужністю 2,722 т. / 6,000 lb. Мотор 3.2 к.с / 2,39 з 3-х ступеневою планетаркою і передаточним числом 216:1. Зусилля на витках:
- -й виток — 2,722 т. / 6,000
- -й виток — 2,266 т. / 4,995 lb
- -й виток — 1,941 т. / 4,279 lb
- -й виток — 1,697 т. / 3,742 lb
- -й виток — 1,508 т. / 3,325 lb
Отже домножуємо ще на
1.5 і виходимо на коефіцієнт
2.4. В прикладі Ниви це
1.5 × 2.4 = 3.6 т. Тобто в залежності від того що планується робити з Нивою, яке саме болото і бездоріжжя лебідка має бути десь між
5000 lb (2,25 т.) та
8000 lb (3.6 т.) Отже враховуючи що машина не передбачає засаджування по капот і витягування на час варіант в 6000 lb (2.7 т.) — 6400 lb (2.9 т.). здається оптимальним.
Ніколи не забуваємо про БЛОК! Це пристрій при номінальній вартості від 50$ дає можливість подвоїти потужність витягування. А важить усього 2 кг.
Vovic писав:і чи лебідка на 3,8 тони не буде саму Ниву розтягати по кусках (Нива проварена ідеально)
Тут питання не в потужності лебідки, а в тому що Нива при своїй масі в принципі не створює таке навантаження при самовитягуванні що її буде рвати на куски. Інша справа якщо прив'язати ниву до дерева і тягнути нею іншу, більш важку машину.
З того що бачив в реальному житті, Toyota Land Cruise 70 (звісно що рамний позашляховик) прив'язавшись до дерева витягував засівший ЗІЛ 151 (маса 6 т.). Лебідка якщо не помиляюсь механічна.
Vovic писав:і ще питання, що значить лебідка з широким, та лебідка з вузьким барабаном, і що для Ниви краще?
Зазвичай вони називаються як стандартний барабан і широкий барабан. І мова тут в габаритах, масі і т.п. Для прикладу порівняння на прикладі тої ж ComeUp Winch DV-6, Стандартний барабан / Довгій:
- Розмір барабану: 63,5 x 125,5 мм / 63,5 x 227 мм
- Розмір тросу: 7,1 мм x 24,4 м / 7,1 мм x 30,5 м
- Шаблон монтажу болтів: 152,4 мм x 114 мм / 254 мм x 114 мм
- Вага з тросом: 22,8 кг / 25,2 кг
- Вага брутто: 28,4 кг / 32,8 кг
- Коробковий розмір, (Д x Ш x В) : 505 x 210 x 340 мм / 672 x 210 x 390 мм
- Намотування тросу в м.
- -й виток: 3,8 / 7
- -й виток: 8,4 / 15,4
- -й виток: 13,7 / 25,2
- -й виток: 19,8 / 30,5
- -й виток: 24,4 / а більше і не треба
Отже висновок простий. Якщо дозволяє місце, то варто брати лебідку з довгим барабаном бо їй 1) легше мотати 2) намотується більше тросу. Другі момент залежить від конструктиву. Є лебідки з вузькими, але дуже великими барабанами що б мати багато тросу, але згадайте втрати на витках і зрозуміло стає що після 6-7 витку вона практично вже не тягне.