Перепрошую, але імхо це помилкове твердження. Візьмемо для прикладу машину з підпису:Denon писав:Розширення колії за рахунок ступічних проставок збільшує навантаження на підшипники і вкорочує їм життя.
Toyota Land Cruiser 100, параметри рідних дисків - 6х139,7 ET +60.
Це означає, що щодня на нерівностях окрім радіальних навантажень на ступичні підшипники діє сила діагональних навантажень з коліном аж у 60 міліметрів. І кожна ямка б'є по підшипнику не лише в торець але і на перекос з немалими зусиллями. Якщо ми поставимо проставки, скажімо по 60 мм, що буде? Правильно, виліт в колеса стане в нуль, відповідно при перпендикулярних осі коліс навантаженнях зникнуть поперечні навантаження на ступичні підшипники. Тобто проставки в такому випадку продовжать а не вкоротять віку підшипникам. Але це теоретично.
Практично - підшипники ступиці конусні а значить розраховані на бокові навантаження при перекосах, поворотах і різних вилітах коліс. Тому їм насправді по барабану який виліт в колеса і чи стоять на ньому проставки що змінюють виліт на мінусовий чи рідні плюсові диски.
Проставки виготовляються з алюмінію і важать не більше 500 гр (сталеві собі зараз ставлять хіба колгоспники-самовбивці так як вони саморозкручуються). При вазі моста в середньостатистичного бобіка (в т.ч. японського) у 150 кг це десь третина одного проценту. Вже не кажу, що абсолютна вага, є близькою до нових гальмівних колодок чи сумарної ваги відбалансованих і не відбалансованих МТ-коліс. Коротше на керованості чи ресурсі цього не помітиш, як би не хотів.Alex67 писав:Проставки - збільшення непідресореної маси та зменшення надійності.