Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Технічні питання, ремонт, переробки, сервіс, тощо
Правила форуму
Будь-яка комерційна діяльність тільки в Куплю-продам
Аватар користувача
AM
Повідомлень: 2438
З нами з: 19 серпня 2009, 01:51
Ім'я: Андрій
Авто: УАЗ 469 (Стрємітєльний :))

Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення AM »

Намагався порахувати крутний момент на паджеро (з різними двигунами), і порівняти його з нивою та уазом (для уаза брав 2 види моторів - УМЗ 4218.10 та ЗМЗ 410.10 і 2 різні КПП). Переводив крутний момент уазів виражений в кгс*м в нютон метри помноживши на 9,8. Крім того, ще робив поправку на вагу (можливо і не вірно), ввівши коефіцієнт ваги, де за 1 взяв своє авто.
Виходить що тягове зусилля уаза на колесах зважаючи на всі передаточні числа таке саме як у дизельного паджеро, чи ні? Чи можливо тоніше сказати, що уаз себе витягне під любу гору, під яку виїде дизельний паджеро? :? Очевидно я щось не так рахую.

ПС В інституті навіть математики не мав, а фізики тим більше, так що не судіть строго
Вкладення
Krutnyj_moment_pajero.xls
(18.5 Кіб) Завантажено 364 разів
BobeG
Повідомлень: 159
З нами з: 19 вересня 2006, 11:54
Ім'я: Петро
Авто: UAZ 31512x
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення BobeG »

Я без розрахунків можу сказати шо в тебе двигун тяне набагато більше, тобто загальний момент більший ніж в уаза на воєнних мостах , незважаючи на то шо в уаза може бути більше передаточне число , треба двигун більше крутити.
Щодо любої гори , то в уаза скорше колектор бензиною заллє ніж він виїде :) , тому наглядний приклад коли ми в равковці на ту горку виїзжали.
Там де ти можеш їхати бавлячись педаллю газа майже на холостих, на уазі треба треба їхати від 2000 обертів.

Я шось не поняв звідки взявся момент в 9000 з врахування понижайки
Аватар користувача
AM
Повідомлень: 2438
З нами з: 19 серпня 2009, 01:51
Ім'я: Андрій
Авто: УАЗ 469 (Стрємітєльний :))

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення AM »

BobeG писав:Я без розрахунків можу сказати шо в тебе двигун тяне набагато більше, тобто загальний момент більший ніж в уаза на воєнних мостах , незважаючи на то шо в уаза може бути більше передаточне число , треба двигун більше крутити.
Щодо любої гори , то в уаза скорше колектор бензиною заллє ніж він виїде :) , тому наглядний приклад коли ми в равковці на ту горку виїзжали.
Там де ти можеш їхати бавлячись педаллю газа майже на холостих, на уазі треба треба їхати від 2000 обертів.

Я шось не поняв звідки взявся момент в 9000 з врахування понижайки
От і я коли ми їздили зауважував, що П4 їде вроді легше (ну або як мінімун не гірше уаза), а коли спробував рахувати - якось зовсім навпаки - у Уаза в 1.5 раза більше тяги.
А разував просто крутний момент самого мотору множив на всі понижаючі числа КПП, РК, моста + множив на коефіцієнт ваги, бо машини все ж різною вагою, тому де ниві достатньо скажем 100 Нм то паджеро вже треба 200 Нм, бо в 2 рази тяжчий.
Аватар користувача
yuralev68
Повідомлень: 228
З нами з: 14 січня 2008, 19:04
Звідки: Франківськ-Львів

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення yuralev68 »

На воєнних мостах так і є....нехватку тяги в моторі крмпенсували пониженими числами в РК, в газ 69, РК взагалі має дуже велике передаточне число, тому теперішні мотори для неї занадто швидкі...і запотужні., хоча для їзди по камінні хочеться мінмальної швидкості....
Про УАЗ : "Рожденный ползать летать не может, но зато как ползает!"
Аватар користувача
Bravo
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 708
З нами з: 01 листопада 2002, 17:00
Звідки: Ukraine , Lviv
Контактна інформація:

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення Bravo »

AM писав: А разував просто крутний момент самого мотору множив на всі понижаючі числа ...
А ти враховував, що в різних моторах найбільший крутний момент досягається на різних обертах?
А ще військові мости і взагалі вся трансміссія УАЗа "з'їдає" більше потужнотсті на опір, ніж Паджеровська.
А ще в'язкість масел і.т.п.
Ну і стан двигуна врешті-решт.
Если вам все равно, где вы находитесь, значит вы не заблудились ...
Аватар користувача
AM
Повідомлень: 2438
З нами з: 19 серпня 2009, 01:51
Ім'я: Андрій
Авто: УАЗ 469 (Стрємітєльний :))

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення AM »

Bravo писав:
AM писав: А разував просто крутний момент самого мотору множив на всі понижаючі числа ...
А ти враховував, що в різних моторах найбільший крутний момент досягається на різних обертах?
А ще військові мости і взагалі вся трансміссія УАЗа "з'їдає" більше потужнотсті на опір, ніж Паджеровська.
А ще в'язкість масел і.т.п.
Ну і стан двигуна врешті-решт.
Обороти не брав до уваги, бо у мене макс досягається на 4000 об а в уаза на 2000-2500 тищ, так що тут уаз теж виграє "по документах" :)
А про опір трансмісії - невже він на стільки великий, щоб схавати таку різницю в потужності :?
Але попри це- якщо брати за тих умов, що макс куртн моменту на однакових обертах і якщо ігнорувати опір - то рахував я правильно, чи ні?
Микола STARyy
Повідомлень: 412
З нами з: 30 липня 2009, 22:43
Ім'я: Микола Васильович
Авто: UAZ31512 "Бабай" ВАЗ 21213"Медведик"
Звідки: Файне місто О67 2б 2б 2О7

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення Микола STARyy »

Якшо Вам цікаво, "Деталі машин" Дунаєв, Лєліков, дуже гарна книжка. Там описано проектування редукторів різних типів.
Гріх сумувати, коли є інші гріхи...
Аватар користувача
tad100
Повідомлень: 1972
З нами з: 18 березня 2005, 18:29
Ім'я: Тарас
Авто: Mitsubishi L200 2007. Isuzu Trooper, 1988
Звідки: Львів

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення tad100 »

Рахуеш вроді правильно, а ось що пробував порахувати, не зрозумів. Здогадуюсь, що більш цікавить крутний момент при мінімальних обертах, а для цього треба брати графіки крутного моменту але для чого це тобі? Спробуй порахувати від зворотнього, коєфіціент счеплення 0,5, втрачається при швидкості 1 км/год, машина стоїть під кутом 45, радіус кулка 0,4 м чи вистачить при таких обертах двигуна крутного моменту, щоб пересунути машину вперед, я не рахував але знаю, що це не можливо. Спасає тіку газ, або гаплиндир счепленю.
http://www.youtube.com/watch?v=-9HLNNBB ... ure=fvwrel
Как свищет ветер осенний!
Тогда лишь поймете мои стихи,
Когда заночуете в поле.
МАЦУО БАСЁ из ипонии давно помер.
Аватар користувача
AM
Повідомлень: 2438
З нами з: 19 серпня 2009, 01:51
Ім'я: Андрій
Авто: УАЗ 469 (Стрємітєльний :))

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення AM »

Просто порівнював машини. А так як живемо близько карпат - дуже важливою характеристикою для мене є можливість піднятись на круту затяжну гору. Для порівняння із свою взяв уаз і ниву так як ці машини відрізняються слабуватими моторами. І виходить по розрахунках що хоч мотори в них і слабші, але завдяки більшим передаточним числам уаз може вдертись на крутіші гори чим можу виїхати я на своєму трилітровому двіжку (тобто там де мій двіг буде глохнути - уаз буде їхати), а з нивою я буду приблизно на одному рівні, при цьому в ниви ще й мають стояти колеса 33". І це при тому, що я ще ігнорував той факт, що максимум крутного моменту в уаза ан 2000-2500 об, а в ниви на 3400 об, тоді як у мене він аж на 4000 об. , а такі оберти на крутих затяжний підйомах я тримати не міг (переважно біля 2000-2300), що ще більш погіршує ситуацію з паджеро, бо на 2000 об в мене не 270 Нм а десь 240 Нм, що ще менше.
Але по моїм спостереженням воно вроді не так, і там де я їхав нормально - нивам і уазам було скажем дещо важче (чи можливо мені це просто здається і хочу себе потішити :) ). Так само як зауважив BobeG - там де я тримав себе граючи газом - уаз глох через недостатність тяги.
Так ось тепер є такі питання
1. Чи дійсно уаз зможе виїхати на таку гору - на яку не зможе виїхати П4 з двиг 3.0 (той що у мене)
2. Чи взагалі існують такі гори на які П4 при моєму крутному моменті виїхати не зможе, беручи до уваги обмежене зчеплення коліс з дорогою ну і само собою можливість перевернутись назад, або якщо якщо точніше перефразувати - що закінчиться раніше - крутний момент на Паджеро чи зчепленння коліс із грунтом (берем для прикладу укатану глиняну суху рівну дорогу.)
3. На який взагалі підйом за ідеально рівної поверхні і наявності безмежного зчеплення з дорогою може піднятись моя машина з відомою масою і відомим крутний моментом і діаметром колеса.
Через сумніви щодо достатності крутного моменту не поїхав на гору Близнюки на КК, а може зря?
І крім того якщо дивитись ту табличку то УАЗ можна рівняти до П4 з дизельним 3.2 де крутний момент аж 441 Нм. Якби в мене був такий двіг, я б і не сумнівався стосовно Близнюків, але чомусь уази туди не їхали (пирнаймні я не бачив :) ).
Аватар користувача
AM
Повідомлень: 2438
З нами з: 19 серпня 2009, 01:51
Ім'я: Андрій
Авто: УАЗ 469 (Стрємітєльний :))

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення AM »

tad100 писав: Спробуй порахувати від зворотнього, коєфіціент счеплення 0,5, втрачається при швидкості 1 км/год, машина стоїть під кутом 45, радіус кулка 0,4 м чи вистачить при таких обертах двигуна крутного моменту, щоб пересунути машину вперед, я не рахував але знаю, що це не можливо. Спасає тіку газ, або гаплиндир счепленю.
Розтолкуй чому не можливо, і що таке коефіцієнт 0,5, і чому він втрачається при 1 км-год. Розумію в фізиці мало, але такі моменти, що стосуються машин дуже цікавлять.
Аватар користувача
AM
Повідомлень: 2438
З нами з: 19 серпня 2009, 01:51
Ім'я: Андрій
Авто: УАЗ 469 (Стрємітєльний :))

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення AM »

До речі, справедливості раді слід зазначити, що я брав для ниви число 4.4 в мостах, що вроді є дещо тюнінговим, бо стандартно 3.9 чи 4,1. З цими числами нива буде дещо слабша, але тим не менше все одно достойно.
Востаннє редагувалось 22 лютого 2011, 01:35 користувачем AM, всього редагувалось 1 раз.
Аватар користувача
AM
Повідомлень: 2438
З нами з: 19 серпня 2009, 01:51
Ім'я: Андрій
Авто: УАЗ 469 (Стрємітєльний :))

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення AM »

Ось нарив цікаву статтю, пробую осилити :)
http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/obsc ... fizniv.htm
Аватар користувача
AM
Повідомлень: 2438
З нами з: 19 серпня 2009, 01:51
Ім'я: Андрій
Авто: УАЗ 469 (Стрємітєльний :))

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення AM »

Ось що в мене вийшло зважаючи на ті міркування, які викладені в статті (максимальні кути вказані жовтим для кожного авто).
Брав втрати на тертя в мостах і трансмісії для Паджеро 10%, для ниви - 15, для УАЗА 18 (тут просто від фонаря). Коефіцієнти щеплення з дорогою звичайно не враховані.
Але в любому випадку виходить так, що уаз суттєво попереду.
Вкладення
Krutnyj_moment_pajero1.xls
(26 Кіб) Завантажено 356 разів
Аватар користувача
Bravo
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 708
З нами з: 01 листопада 2002, 17:00
Звідки: Ukraine , Lviv
Контактна інформація:

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення Bravo »

Чудес не буває.
Якщо в тебе виходить 2+2=5, то це не відкриття нового закону в математиці, а ознака того що ти всеж таки неправильно рахуєш.

Може , коли мова йдеться не про підйом автомобіля вертикально верх, а про його заїзд під кутом, то маси треба порівнювати не напряму, а з якимось коефіціентом?
А ще не забувай, що далеко не кожний серійний УАЗівський двигун реально відповідає проектним ТТХ.
Если вам все равно, где вы находитесь, значит вы не заблудились ...
Аватар користувача
tad100
Повідомлень: 1972
З нами з: 18 березня 2005, 18:29
Ім'я: Тарас
Авто: Mitsubishi L200 2007. Isuzu Trooper, 1988
Звідки: Львів

Re: Передаточні числа і крутний момент - що я не так рахую?

Повідомлення tad100 »

Все правильно рахєш, але автори статті неврахували сутєвий фактор при їзді в гору, перерзподіл ваги автомобіля на задню вісь. Тому у УАЗа може енвистачити крутного момента раніше, центр ваги в нього вищще ніж в Паджеро, та база коротша, і там де ти будеш рухатись спокійно, уаз вже або зупиниться, або почне буксувати.
приклад 34 точка на останньому етапі. Всі короткобазники вибирались на лебідці, і тільки Л200спокійно виїхало, правда чомусь попалило счеплення, лебідка була як страхівка і не напрягалась.
Как свищет ветер осенний!
Тогда лишь поймете мои стихи,
Когда заночуете в поле.
МАЦУО БАСЁ из ипонии давно помер.
Відповісти