Екологія та позашляховий стиль життя

Описи, регламенти, реєстрація, звіти
Правила форуму
Будь-яка комерційна діяльність тільки в Куплю-продам
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення Volodymyr »

Черговий шедевр - http://ecozakarpat.gov.ua/?p=4460 Спробуємо розібратись. Під словом джипепер розуміємо цивілізовану людину. БО за аналогією - "А от колись "джипери" розворотили стежку, тому всі джипери погані" можна зробити аналогія, а от мені пішохід під колеса кинувся - отже всі пішоходи погані. І т.д.
За останні роки такий екстремальний вид відпочинку як джипінг набув небувалих обертів, — турагенства активно пропонують серед інших видів послуг — поїздки «незвіданими доріжками», вони із турботою про клієнтів описують можливий відпочинок. Прогнозують драйв, адреналін, незабутній відпочинок у лісі чи на полонині. Однак, забувають про турботу за навколишнє середовище. Найчастіше такі подорожі відбуваються лісами та полонинами, чим більш не доступніше – тим краще…
Чергове бла, бла, бла, бла.
Екологи волають: лісові масиви – це лабораторії Природи, своєрідні філіали, де у тиші та гармонії розвиваються особини від мікроскопічних організмів до великих хижаків.
О власне, екологи - волають, бо говорити нормально вони не вміють. Причому волають екологи якогось недержавних інститутів.Здебільшого по своїй природі яки є типовими "грандоїдами".
Ліси дають кисень, про що ми починаємо забувати. Зрубати, витоптати, облагородити асфальтовими доріжками – і планета загине, задихнувшись у власних випаровуваннях.
А при чому оффроуд до асфальту? Черговий популізм і притягування невідповідних до теми речей. Але "піпл хаває".
Якщо ліси стануть об’єктами на кшталт пляжу чи гостинниці, то вони загинуть, загине насамперед живність, що віками тут знаходила притулок.
Якщо. А якщо зобіапокаліпсіс, а якщо ядерна зима, а якщо неясно що. Та і порівняння ліс і готель якесь маразматичне. Якщо помідори стануть гіперболами.
Настає час, — де від людини вже не можливо ніде заховатися, навіть у найвіддаленіших куточках гір!
Так від людей чи джиперів? Таки від людей, особливо тих що пішки проникають у геть усі куточки, бо джипири власне пересуваються лише дорогами. Бо якось не їде машина лісом серед дерев, ну ніяк. Що б і хто не писав.
На допомогу приходять потужні мотори позашляховиків, вони несуть на швидкості підкорювачів гір, так би мовити спортсменів, по лісовим доріжками, підйомами на полонини та через гірські річки. І ніхто не задумується, що під колесами гинуть водні, земноводні та наземні тварини. Це екологічний вандалізм.
А от де доказова база того скільки і яких видів загинула, яки популяції знищені колесами? Черговий популізм. Від того що люди ходять теж гинуть комахи, вони ж топчуть їх своїми сандалями. То що тепер людям літати? А ходить людей значно більше. Втім літературні оберти про потужні мотори повинні переконати читача що це реальний триндець усій цивілізації. Саме потжуний мотор, бо просто ДВЗ на це не здатен.
Нерідко заїзди трапляються на територіях природно-заповідного фонду, що категорично забороняється законом!
Чергове "десь там" ні статисти, ні доказів. Просто "нерідко". От просто сиджу на стільці і пишу. Від фанаря. Я порушення - карайте. Є ПЗФ. Ставте шлагбауми і контролюйте. Бо взагалі потрібно заборонити ножі. Оце реально проблема і сокири і важки предмети, бо ними люди нерідко калічаться, а то і навмисне вбивають одне одно. А утт вже є і статистика і факти і ККУ як регулятор.
Коли у лісах тривають місячники тиші, то природоохорнці попереджають про те, що у період гніздування птахів чи розмноження інших видів тварин потрібно поводитися тихо у лісі. Просять негаласливо проводити час – розмовляти пошепки.
Отак тежневики вже стали місячниками, чого не піврічниками. І хто вирішив що саме це є причиною того що мішки і мишки не можуть розмножуватись через галас? Можливл всеж не варто вирубувати ліс саме в таки способи як це робиться зараз? Чи все ж рев мотора під час "місячника тиші" проблема наших лісів яки зникають від рев бензопил? А не, нема проблеми. Тільки тиша, говоріть пошепки. До того часу все в лісі розмножувалось як йому заманеться не зважаючи ні на що, а тепер стало лякатися.
А тут – рев мотора! Унаслідок заїзду істотно пошкоджуються природні ландшафти, де пересувались автомобілі, ламаються дерева та кущі, заболочені ділянки перетворюються у однорідну суміш з води та ґрунту, із слідами протекторів позашляховиків. Джипери по собі залишають сміття, яке нерідко летить із вікон автівок.
Позашляховики міняють ланшафти... Пересунули гору, змінили русло? Автора вже заносить не по дитячому. Наступний крок - позшляховики змінюють кордони держав та континенти. Про сміття реально повеселив. Нарешті знайдено проблему сміття в Карпатах. Тобто пішкадральшики можуть носити свої плящечки, баночки з собою тижнями, а джипер не може везти не в руках пакет сміття. Логіка просто зашкалює. І знову оце - не рідко... Є цифри, статисти?
Разом з тим, такі заходи можуть призвести до пожеж. Особливо, коли температура повітря висока. Тобто небезпека щодо загрозливої ситуації для довкілля зростає у рази.
Я взагалі останні роки не розвожу багаття на ґрунті окрім як в кемпінга у мангалі. А нащо? Є пальник, газ. 1 хв і вже нагрівається вода. Багато піших туристів носить з собою пальники та газ?
Прагнучи у євроспільноту, необхідно поважати своє довкілля та бережно ставитися до природних ресурсів.
Прагнучи в євроспільноту потрібно бути в перу чергу чесним, а не перекручувати факти і вигадувати усяку еристь налаштовуючи одних громадян проти інших. Також корисно вивчати досвід інших країн у цій галузі. І розуміти що цілковиті заборони і домінування одних ідей над іншими ще ні до чого корисного не призвели. До того ж треба розуміти історичний шлях тої євроспільноти і те що кожна країна ЕС по своєму вирішує питання того ж джипінгу. Особисто моя думка така що нам мав би бути ближчим досвід Румунії, через найбільшу спорідненість по типу і масштабу гір, адже у тій самій Словаччині Карпати мають доволі незначну площу попри найбільшу висоту вершин.
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
Аватар користувача
pilgrim
Повідомлень: 2298
З нами з: 08 лютого 2010, 13:11
Ім'я: Павел
Авто: Toyota Hilux
Звідки: Львов
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення pilgrim »

имхо подобные развернутые ответы стоит писать не на форуме где все и так разделяют твое мнение, а например в клубном фейсбуке ... ведь ответ я так понял в первую очередь адресован "псевдо-экологам"
2nd Low GO GO GO
-----
http://pilgrim.livejournal.com/
Аватар користувача
krust
Повідомлень: 548
З нами з: 24 жовтня 2013, 21:13
Ім'я: Павлік
Авто: Deep 4WD , SUBARU Legacy
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення krust »

Або коментом на їхньому сайті хочаб.
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення Volodymyr »

[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення Volodymyr »

Червона Книга Карпат
1200px-Salamandra_salamandra_MHNT_1.jpg
1200px-Salamandra_salamandra_MHNT_1.jpg (97.37 Кіб) Переглянуто 12563 разів
Саламандра плямиста
  • Salamandra salamandra (Linnaeus, 1758)
  • Клас: Земноводні – Amphibia
  • Ряд: Хвостаті земноводні – Caudata
  • Родина: Саламандрові – Salamandridae
  • Охоронний статус: BernC: ІІІ; ЧКУ: Вразливий; ЧКК: NT
Поширення.
Середня та Південна Європа, Північно-Західна Африка (Алжир і Марокко) й Західна Азія до Північно-Західного Ірану на сході [1; 2]. Україна: зустрічається в Карпатах, на Розточчі й Опіллі [1; 3-7]. Карпати – рідкісний


Середовище існування та особливості біології.
Місцями перебування є вологі ділянки гірських лісів. Активна з середини березня до жовтнялистопада [6-8]. Парування триває з квітня до листопада, яйцеживородіння відбувається через кілька (іноді 9-10) місяців. Кількість личинок, народжених однією самкою від 2 до 71 [6]. Розвиток личинок триває 3-3,5 місяці. Статевозрілими стають у віці 3-4 роки при загальній тривалості життя до 18-19 років. У живленні личинок переважають різноманітні безхребетні [2; 9].


Сучасний стан.
Зустрічаються поодинокі особини, зрідка трапляються скупчення. У 1970-х рр. на Закарпатті щільність населення виду складала 2-5 ос./100 м маршруту [2], а в наш час цей показник сягає 5,3 ос./100 м маршруту [10]. За даними різних авторів [5; 11], щільність населення виду на окремих ділянках Українських Карпат сягає 0,1-12,0 ос./100 м маршруту.


Фактори загрози.
Зменшення площ біотопів, придатних для існування виду, забруднення водойм, комерційний відлов [6; 7].


Рекомендовані заходи охорони.
Обмеження господарської та рекреаційної діяльності в місцях наявності значних скупчень дорослих тварин і личинок, інформаційно-просвітницька робота.


Джерела інформації:
1. Кушнирук, 1971;
2. Банников и др., 1977;
3. Щербак, Щербань, 1980;
4. Кузьмин, 1991;
5. Гузій, 1997;
6. Шайтан, 1999;
7. Куртяк, 2004;
8. Писанец и др., 2005;
9. Гринчишин, 2005;
10. Куртяк, Крулько, 2006;
11. Писанець, 2007;
12. Скільський та ін., 2007;
13. Смірнов та ін., 2007;
14. Федонюк, 2007;
15. Литвинчук, 2008;
16. Смірнов, Скільський, 2008.
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
Аватар користувача
robosol
Член Клубу «Львів 4×4»
Член Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 2244
З нами з: 17 грудня 2009, 15:56
Ім'я: Андрій
Авто: LR Discovery
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення robosol »

Плямиста або вогненна саламандра має привушні залози, які й виділяють токсичну отруту. Отруйний сік цієї саламандри захищає її від нападу інших тварин. Якщо собака з'їсть її, то може померти від отруєння. Отрута саламандри діє на нервову систему, паралізуючи життєво важливі центри мозку. Середня смертельна доза складає 1.2 мг на 1 кг маси жертви.
0-02-04-552a55728c4ab4d9b85a0ddd614fd0f0058f485ae52a21bf54250e0719f18c51_full.jpg
Аватар користувача
pilgrim
Повідомлень: 2298
З нами з: 08 лютого 2010, 13:11
Ім'я: Павел
Авто: Toyota Hilux
Звідки: Львов
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення pilgrim »

robosol писав:Плямиста або вогненна саламандра має привушні залози, які й виділяють токсичну отруту.
:shock: йой ...

жаль я этого не знал 11 лет назад :)

Зображення
2nd Low GO GO GO
-----
http://pilgrim.livejournal.com/
Аватар користувача
Khimik
Повідомлень: 1285
З нами з: 26 лютого 2011, 16:27
Ім'я: Роман
Авто: Y60
Звідки: Львів

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення Khimik »

Ну ти ж її не їв :)
Аватар користувача
pilgrim
Повідомлень: 2298
З нами з: 08 лютого 2010, 13:11
Ім'я: Павел
Авто: Toyota Hilux
Звідки: Львов
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення pilgrim »

неа ))) решил пущай живет )))
2nd Low GO GO GO
-----
http://pilgrim.livejournal.com/
Аватар користувача
myshketer
Повідомлень: 2289
З нами з: 04 липня 2009, 13:35
Ім'я: Андрей
Авто: будка для гбо

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення myshketer »

pilgrim писав: жаль я этого не знал 11 лет назад :)
Не целовал бы саламандру - был бы другим человеком :-D
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення Volodymyr »

Чому в цій державі не можливий діалог з екологами, зеленими і іншими борцями за природу.
Тому що в корні різні підходи до експлуатації ресурсі + людська тупість і жадібність в купі з заздрістю і бідністю в т.ч. і інтелектуальною.

Англійська вікіпедія - опис техніки, умов, підготовки, типів змагань

Українська вікіпедія - суцільний кал на тему екології. І як довісок - українська спільнота вікіпедії доводить що саме це і є правильний матеріал на тему. Якщо вже на то пішло то стаття мала називатися Екологія і позашляховики чи якось так. Дивно чому в статті про зброю нема суцільної розчлененки яка утворюється через зброю?

І да, завершення літнього конфлікту. Після отримання усіх доказів що шкоду знаку зробили не джипери, жодних вибачень прилюдно всім в кого летів кал зроблено не було. Пройшло 3+ місяці.
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення Volodymyr »

Від учора ситуація з віки почала покращуватись. Створено нову статтю про офроад та пролінковано її до іноземних варіантів. Зараз вона наповнюється.

Чергове підтвердження продажності і неправдивості екологів. Про курорти в Альпах, Закопане і т.п. "не чули"? Перевірити цифри теж не вкурсі?

Постійне перебрехування що до площі в 14000 га (насправді увесь комлкекс це 1200 га, а під вирубку чи то 600 га чи то взагалі 250 га, Свидовець і так лисий) що з боку "екологів", що з боку Іванової, котра вважає що площа Закарпатської області 14000 га, тобто 140 км² (насправді 12777 км²). Про сміття, воду... Та вже збудуйте на Закарпатті смітепереробний завод і закрийте питання, тим паче Маскаль згодився ще рік тому, нащо цей дешевий пупулізм коли гори засрані по саме "не магу" від місцевих?

А це вже стосується кожного:
Ці вразливі екосистеми зазнають впливу навіть від хаотичного облаштування наметових таборів по берегах високогірних водойм
Тобто навіть пішки з наметом - ЗАСЬ! Оксана так вирішила. Ну як може порушитись екосистема гір від намету? Маразм крепчал.
на фоні глобальних кліматичних змін
Так для довідки. Науково досів не доведено зміну клімату від викидів СО2.
Це можуть бути катастрофічні повені
А вони і так є і будуть. Трохи порився.
Я справді не розумію, для чого ця урбанізація в серці Свидовця. Для чого створювати інфраструктуру у високогір'ї, якщо її немає внизу в селах? Там нема доріг, немає централізованої каналізації та очисних споруд, нема налагодженої системи роздільного збору та утилізації сміття, нема супермаркетів, готелів, ресторанів належного рівня, немає належної якості медичних установ, банків і багато чого іншого. Чому не побудувати все це у Ясінях, Рахові, Чорній Тисі, Лопухові, як це зроблено у Сент Моріці, Куршевелі чи Високих Татрах. Ніхто там не будував туристичних містечок в альпійських луках, вся інфраструктура є в долині, в селах.
А хто буде будувати інфраструктура у тих задрипаних селах? Кому вона там потрібна в тих тупікових глухоманях???? Фунікулер на гору? Тобто фунікулер, траси то ок. А готелі-ресторани не ок. Ну че, як варіант. Тільки не буде цього. Від слова - не в цьому житті.

В общем всі поговорили, поговорили. А буде те за що підуть гроші.

Чи потрібен Карпатам ще один "Буковель"?
Karpaty - 01.jpg
Karpaty - 01.jpg (48.57 Кіб) Переглянуто 12459 разів
Уперше про цю ідею – зведення на Закарпатті двійника «Буковелю», ба навіть кращого за найвідоміший гірськолижний курорт країни, – курорту «Свидовець», сказав голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль понад рік тому.

Саме він уперше озвучив неймовірні цифри – про те, що на «Свидовці», на Рахівщині невідомі наразі інвестори збудують понад 60 готелів і 120 ресторанів, 33 підвісні канатні дороги, що вестимуть до лижних трас, загальною протяжністю 230 кілометрів. Заплановано тут торговельні, фітнес- та медичні центри, банківські відділення, багаторівневі парковки для автомобілів та – увага! – летовище, із довжиною злітної смуги 1000 метрів для посадки невеликих літаків. Цей курорт зможе приймати до 28 тисяч туристів одночасно – уявіть собі розмах «обороту» власників, ну, й місцевим бюджетам теж перепаде. Для його обслуговування потрібно 5 тис. працівників – це робота тут, удома, мрія для місцевих мешканців, а що будуватимуть кілька років – то зароблять ще й на будівництві.
Karpaty - 02.jpg
Karpaty - 02.jpg (48.41 Кіб) Переглянуто 12459 разів
БІЛЬШІСТЬ – ЗА, АЛЕ Є Й ТІ, ХТО ПРОТИ. ЧОМУ?

Цифри, погодьтеся, вражаючі – для гірського району, де з діда-прадіда для того, аби заробити, їдуть за кордон. А тут – туристи, робота, гроші… Тому, власне, ідея була сприйнята як позитивна. На початку року відповідними розпорядженнями Рахівської та Тячівської РДА було призначено громадські слухання щодо цього курорту в селах Ясіня, Чорна Тиса та Лопухово (Брустури) – адже саме на їхніх територіях розташується курорт. І в селах навесні проголосували «за» – ніхто ж не проти напливу туристів та їхніх грошей.

Але були і ті, хто проти. За два місяці після слухань, влітку, вперше «Свидовець» запах скандалом. Екологи, волонтери та журналісти почали поширювати в інтернеті інформацію про те, що «Свидовець» принесе в Карпати не тільки велике щастя від туристів, а й біду – від рубок гігантських розмахів. З'явилася неймовірна цифра – 14 тис. га (як пояснюють лісники, це – половина того, що загалом рубають по всій країні за рік), якою окреслювали територію майбутнього гірськолижного курорту. Цю цифру – у ході вже публічної дискусії в соцмережах, до якої долучився й Укрінформ, було спростовано. Вказану в протоколі громадських слухань у Лопухові цифру в 13670.73 га (з якої волонтери й зробили, заокругливши, скандальні 14 тис. га) спростували – спочатку консультант проекту від ОДА Ярославна Іванова, потім – лісівники та, зрештою, і сам голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль.

За словами пані Іванової, це «груба опечатка» стенографістки Тячівської РДА – людський фактор: хтось приписав зайвий нуль після 7 – тобто, мало вийти 1367.73 га - тобто, 1400 га. Уся інфраструктура знаходитиметься на території орієнтовно у 700 га. А за інформацією Москаля, офіційно вирубка лісу планується на 650 га. Пані Іванова уточнює: оскільки більшість трас зведуть на полонині, то ліс рубатимуть тільки там, де він буде на дорозі лижні – це близько 250 га. За словами консультанта від ОДА, на території Лопухова, зокрема, планується до забудови 15 га на висоті 1700 м – на полонині, тому там не зрубають жодного дерева. Також Іванова надала нам детальний план курорту – із розташуванням основних його споруд на масиві Свидовець.
Karpaty - 03.jpg
БУДІВНИЦТВО НА СВИДОВЦІ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ЛОКАЛЬНОЇ ЕКО-КАТАСТРОФИ

Але, кажуть волонтери, – навіть 1400 га під курорт на полонинах – це теж багато. І тому вони протестуватимуть. Тож коли з'явилася можливість дізнатися детальніше про еко-протести проти «Свидовця» – поїхала з колегами в гори до тих, хто проти будівництва: почути, чому та через що.

Із нами зустрілися троє місцевих жителів Лопухова – Валерій Павлій, Василь Фабрицій, Михайло Сойма, усі підприємці, двоє – ще й депутати місцевої сільради, тієї, що на громадських слуханнях підтримала будівництво «Свидовця», а також – Іріс Дель Соль, волонтерка міжнародної організації «Екологія Право Людина», та її відомий батько – еко-фермер Орест Дель Соль. Іріс насамперед ділиться з усіма наявними в неї матеріалами щодо майбутнього будівництва на полонині – це копії розпоряджень, протоколи слухань, реакція волонтерів з оцінкою впливу на навколишнє середовище. Іріс пояснює, що будівництво такого курорту-гіганта на хребті Свидовець призведе до справжньої локальної катастрофи – яка позначиться насамперед на кількості та якості води у цій місцевості.

- Готелі, ресторани, торговельні комплекси, які будуть розміщені на висоті понад 1700 м на хребті, накопичуватимуть нечистоти та сміття, усе це буде стікати донизу. Крім того, в Карпатах катастрофічно меншає води – де забудовники братимуть воду для обслуговування такої кількості споруд? Як її очищатимуть? А скільки сміття буде від 28 тисяч людей за один день? Куди воно все діватиметься? – запитує волонтерка.
Іріс Дель Соль
Іріс Дель Соль
ЯКЩО ЗБУДУЮТЬ ВЕЛИКИЙ КУРОРТ, ПРИРОДА БЕЗПОВОРОТНО ЗМІНИТЬСЯ

Крім того, Іріс зазначає, що Свидовець – наразі чи не єдине місце в Карпатах, де мало туристів – через нерозвинену інфраструктуру. Відтак, тут у горах велика кількість збережених різноманітних видів ендемічних тварин і рослин. Куди усім їм подітися від натовпів туристів, яких планують сюди завозити?

Її батько, еко-фермер Орест Дель Соль, підтримуючи доньку, каже – що в такому випадку ведмедя на гербі Закарпаття треба буде замінити на козла – бо ведмідь у горах, по яких одночасно ходить 28 тисяч туристів, жити не буде.

- Може, це емоції – але ці гори були до мене, і я хочу аби вони були після мене – такі ж чисті та прекрасні, – каже Орест Дель Соль. – Наразі масив Свидовець залишається унікальною еко-системою на всі Карпати – саме через збережену дику природу. Тут найчистіше повітря, найбільша кількість опадів у Карпатах (село внизу тому й називається Руська Мокра), найшвидше відновлюється ліс – росте, бо часто паде дощ, ріки повноводні та чисті. Якщо тут збудують великий курорт – оце все безповоротно зміниться. Так, туризм у Карпатах має розвиватися – але не тільки в одному напрямку. Уже є Буковель, Драгобрат, Пилипець – і вистачить, тим більше, що власники цих гірськолижних курортів постійно скаржаться на безсніжні зими та нестачу туристів. Навіщо ще один такий гігант у Карпатах? Я усвідомлюю, що чимало людей за цей курорт – тому що це гроші, щось і їм перепаде. Але це – дещиці у порівнянні з тим багатством, яке вони тут уже мають. Але не розуміють цього – і не розвиваються. Ось тому я проти – аби зберегти. Це моя думка, і я хочу, щоб її теж почули.
Орест Дель Соль
Орест Дель Соль
Karpaty - 05.jpg (92.92 Кіб) Переглянуто 12459 разів
СЛУХАННЯ БУЛИ НЕ ЗА ПРАВИЛАМИ – БУДЕМО ОСКАРЖУВАТИ В СУДІ

Цікаво, що активісти не збираються зупинятися на розмовах про екологію. Волонтер Іріс Дель Соль показує нам копію позову, поданого до Закарпатського окружного адміністративного суду щодо визнання незаконними, а відтак – скасування розпоряджень Тячівської та Рахівської РДА «Про затвердження детального плану території туристично-рекреакційного комплексу «Свидовець» за межами населених пунктів Ясіня Чорна тиса та Лопухово» – як таких, що не відповідають схемам планування області, не мають чіткого планування – що не дає розуміння, як буде виглядати майбутній курорт.

- У протоколі слухань у Лопухові ми бачимо цифру в 13670.73 га – тобто, майже 14 тис. га як орієнтовну площу земельної ділянки, для якої розроблено детальний план. Нижче в протоколі вже йдеться про 1400 га – як загальну площу земельних ділянок. 50160 кв м – загальна площа забудови.

Також в активістів є претензії щодо неврахування ризиків можливих природних катастроф через активне втручання у довкілля. Ще активісти мають зауваження щодо недотримання процедури проведення громадських слухань – у повідомленні в газеті про призначення слухань нема інформації щодо мети, складу та змісту слухань, і не були надані основні техніко-економічні показники, зокрема, графічні матеріали, що відображають зміст детального плану території.

- Про слухання ми дізналися уже після того, як їх у Лопухові провели, – каже Василь Фабрицій. – Хоча формально процедура підготовки дотримана – було повідомлення в газеті про призначення слухань, але там ні словом не йшлося про те, що голосуватимуть «за» чи «проти» "Свидовця". Відтак, на слухання звезли 20 жінок з амбулаторії та дитячого садка, вони усі проголосували «за» курорт. Вийшло так, що 20 жінок вирішили долю усього регіону, – каже підприємець.
Karpaty - 06.jpg
ДАВАЙТЕ КАЗАТИ ПРАВДУ: ТУТ І БЕЗ ТУРИСТІВ ГОРИ СМІТТЯ

Консультант проекту від Закарпатської ОДА юрист Ярославна Іванова каже, що працює над цим проектом від самої появи ідеї «Свидовця», і переконує: він може принести гірському Закарпаттю тільки плюси. Вони – у дорогах, туристах, грошах, робочих місцях, надходженнях до місцевих бюджетів.

- У результаті реалізації проекту буде створено близько 4000 робочих місць, що забезпечить роботою людей, які безпосередньо проживають у даній місцевості, та надасть можливості уникнути такої масової міграції з області, яка спостерігається останнім часом. Від діяльності курорту значно зростуть надходження до обласного бюджету, покращиться розвиток регіональних галузей виробництва, насамперед, таких як харчова, оскільки майбутній інвестор працюватиме з регіональною сировиною базою і місцевим ринком праці. Це говорить про те, що крім робочих місць місцеве населення матиме можливість розвивати і малий бізнес, зазначає Іванова..

- Наразі, каже юрист, можу офіційно поінформувати, що на сьогодні розроблено та затверджено детальний план території (його можна побачити на офіційних сайтах Рахівської та Тячівської РДА) і замовлено проект оцінки впливу на навколишнє середовище. Тільки після цього висновку будуть можливі будь-які поділи земельних ділянок. А наразі під проект «Свидовець» не виділено жодного сантиметра землі та не зрубано жодної гілки – насамперед тому, що на цей проект немає дозволу від Кабміну. І варто мати на увазі, що його може й не бути.

У мене зі свого боку виникли питання щодо панства, яке протестує проти будівництва – звідки вони беруть цифри у 14 тис. га, які начебто мають виділити під курорт: це більше, ніж площа Закарпатської області загалом? – цікавиться Іванова. – Крім того, чому саме зараз виникають ці протести – де вони були під час громадських слухань? Я була на слуханнях в усіх трьох сільрадах, землі яких плануються під виділення для «Свидовця». Люди тому й підтримали цей курорт – бо будуть дороги, робота. Закиди щодо вирубки взагалі не вважаю прийнятними – там у Лопуховому, зокрема, рубали і рубають по-чорному. А щодо забруднення води та сміття від великої кількості туристів, то давайте казати правду: Ясіня, Чорна Тиса та Лопухово і так потопають у смітті – без туристів. А з початком проекту в цій місцевості буде налагоджено вивіз сміття – на полігони Івано-Франківщини. Щодо води та забруднення – там будуть збудовані стоки та очисні споруди, за так званою «альпійською технологією», яка, до речі, є і в Буковелі. Стоки планується провести не тільки з гір, від готелів та ресторанів, а й зробити очисні споруди внизу у селах, від приватних садиб, – каже Іванова.
Karpaty - 07.jpg
З ІНВЕСТОРОМ СЛІД УКЛАСТИ ДОГОВІР І ПРОПИСАТИ НАЙМЕНШІ ПОДРОБИЦІ

Ярослава Рещук, працівник Рахівського лісгоспу, колишній молодший науковий співробітник Карпатського біосферного заповідника, розповіла, що у сусідньому Рахівському районі, навпаки, на ідею зведення «Свидовця» покладають великі надії.

- Дуже тішить той факт, що людей, яким небайдужа доля українських Карпат, у нашій державі багато, і всі вони не мовчать, а висловлюють свою позицію. Однак, тотально забороняти щось створювати не варто, і ситуацію, яка склалася довкола будівництва запланованого курорту «Свидовець», слід розглянути об'єктивно і ґрунтовно з усіх позицій – екологічний вплив, економічна вигода і соціальний розвиток місцевих громад. Досягнення оптимального компромісу між цими складовими і буде правильним рішенням, яке задовольнить усі зацікавлені сторони.

Щодо вирубки 14 тис. га лісу і тотального облисіння Свидовецького масиву – інформація дещо неправдива, каже Ярослава Рещук. За проектом та офіційними документами, які надійшли до нашого підприємства, створення майбутнього курорту на території ДП «Ясінянське ЛМГ» заплановано в трьох лісництвах – Чорнотисянському, Станиславському і Довжанському, які загалом охоплюють територію 14 тис. га. Загальна площа, запланована під прорубку гірськолижних трас і відчуження від лісового фонду – 1200 га, з яких 200 га – високогірні луки і сінокоси. Така цифра є офіційною і за запитом може бути офіційно роз'яснена з наданням усіх документів.
Karpaty - 08.jpg
Також важливим аспектом у процесі лісогосподарської діяльності підприємства є уникнення конфліктів і співпраця з місцевими громадами сіл Чорна Тиса і Ясіня, які колективним рішенням (неодноразові громадські слухання, обговорення, сесії і т.д.) підтримали створення на своїй території згаданого курорту, переконує працівниця лісгоспу. У даному випадку головне – соціальний розвиток і бажання та воля місцевих громад, які теж хочуть жити у комфорті з хорошою інфраструктурою та можливістю гідної зарплати вдома, біля сім'ї, а не на заробітках у чужих країнах. Можливо серед противників створення «Свидовця» знайдуться люди, які запропонують інший сценарій соціально-економічного розвитку місцевих громад.

Треба визнати, що з точки зору екології теперішня ситуація з розвитком туризму в Карпатах є дуже складна і вимагає багато роботи, контролю та координації з боку відповідальних осіб і влади різних рівнів. Без сумніву, туризм, як вогонь, – на ньому можна зварити собі борщ, але можна і спалити власний будинок. Усі розуміють важливість збереження дикої природи і автентичності та самобутності Рахівщини, адже це – родзинка нашого краю. Такі проблеми зі сміттям, ерозією ґрунту, які зараз є на Драгобраті, виникають через відсутність єдиної системи управління туристично-рекреаційною діяльністю, тому, можливо, створення єдиного комплексу частково вирішить ці проблеми.

Зараз дуже важливо правильно вибудувати відносини між інвесторами-забудовниками і місцевими громадами (наголошую на слові ГРОМАДА, а не окремі її представники). Можливо, шляхом укладання угод, меморандумів і т.п., у яких слід виставити свої вимоги та умови (до дрібниць), і тільки тоді погоджуватись на будівництво курорту. Говорячи про соціально-економічний розвиток громад, я насамперед мала на увазі населені пункти, а не будівництво доріг на полонину (як приклад – Яблуниця, Микуличин). Щодо розвитку зеленого туризму чи екотуризму, то цю функцію я б відвела існуючим у регіоні природоохоронним територіям (Карпатський біосферний заповідник, Карпатський національний природний парк, заповідник Горгани тощо), для яких це чи не єдине джерело надходжень, а створення екомаршрутів – одне з ключових завдань, – вважає фахівець.

…А насамкінець, поки офіційних оцінок впливу на екологію від такого курорту-гіганта нема (його, ловимо на слові представників ОДА, – мають провести найближчим часом), ми поцікавилися у відомого на Закарпатті еколога, Оксани Станкевич-Волосянчук, що може статися із цими горами, якщо тут справді виросте курорт «Свидовець».

- Скажіть, який локальний вплив на екосистему – на рівень і чистоту води, збереження ендемічних тварин і рослин, на ґрунти – може мати планований туристичний комплекс, збудований високо в горах?

- Свидовецький гірський масив у Карпатах розташований між річками Тересва та Чорна Тиса. Це територія водозбору важливих приток Тиси – Чорної Тиси, Кісви, Шопурки, частково Тересви, – каже еколог. – Тут знаходяться й не менш важливі для гідрології Карпат високогірні водно-болотні угіддя – озера, болота, річки, заболочені перезволожені луки тощо. Ці водно-болотні комплекси живляться талими водами, опадами та підтоками ґрунтових вод водозбірного басейну. Вони виконують роль своєрідних «депо» води протягом усього року, акумулюючи значну частину зливових дощів та сніготанення і знижуючи ймовірність виникнення катастрофічних паводків у верхів'ях річок басейну Тиси. Високогірні полонини та водно-болотяні комплекси є дуже вразливими екосистемами, й надмірний антропогенний вплив на них завжди має руйнівні наслідки. Наприклад, наслідком може стати деградація нині існуючих об'єктів водно-болотного комплексу, зокрема і тих, які внесені до списку об'єктів природно-заповідного фонду: гідрологічна пам'ятка природи високогірне о. Догяска, де бере свій початок р. Кісва (є одночасно й іхтіологічним заказником «Кісва»), гідрологічна пам'ятка природи високогірне о. Апшинець, частина гідрологічного заказника загальнодержавного значення «Апшинець». «Апшинець» є початком Чорної Тиси. Ці екосистеми є оселищами ендемічних видів Карпат, які теж зазнають впливу.

Однією з причин імовірної зміни гідрологічного режиму на цій території є власне розвиток туристично-рекреаційної інфраструктури: створення мережі високогірних доріг, будівництво баз відпочинку з відповідним водозабором і водовідведенням. Ці вразливі екосистеми зазнають впливу навіть від хаотичного облаштування наметових таборів по берегах високогірних водойм, вирубування дерев і чагарників на паливо та підстилку під намети, витоптування прибережної рослинності, забруднення води миючими засобами тощо! Не кажучи вже про капітальне будівництво. І ця імовірність лише підсилюватиметься на фоні глобальних кліматичних змін, що вже відчутні, а також рубок лісу в прирусловій частині річок, потоків і на схилах, які прилягають до водно-болотних угідь. Як ці зміни можуть проявлятися? Це можуть бути катастрофічні повені, ерозія та зсуви ґрунту, падіння рівня ґрунтових і поверхневих вод, забруднення вод (не тільки хімічне), засухи. Передусім це відчують мешканці сіл у долинах, аж ніяк не відвідувачі курорту.

- Чи потрібен у Карпатах ще один Буковель у ще більших масштабах – з точки зору екології?

- Я не знаю, чи потрібні у Закарпатті ще «близько 60 готельних споруд різного типу, 33 підвісні канатні дороги, 230 кілометрів лижних трас, близько 120 закладів харчування, а також магазини, фітнес-центри та медичні установи, банківські відділення, багаторівневі парковки для автомобілів та приватний аеродром». Але те, що це абсолютно зайва річ на полонинах Свидовецького масиву – я переконана. Я справді не розумію, для чого ця урбанізація в серці Свидовця. Для чого створювати інфраструктуру у високогір'ї, якщо її немає внизу в селах? Там нема доріг, немає централізованої каналізації та очисних споруд, нема налагодженої системи роздільного збору та утилізації сміття, нема супермаркетів, готелів, ресторанів належного рівня, немає належної якості медичних установ, банків і багато чого іншого. Чому не побудувати все це у Ясінях, Рахові, Чорній Тисі, Лопухові, як це зроблено у Сент Моріці, Куршевелі чи Високих Татрах. Ніхто там не будував туристичних містечок в альпійських луках, вся інфраструктура є в долині, в селах. На лижні траси людей можна довозити фунікулером.
Karpaty - 09.jpg
До речі, Карпати – це гори середньої висоти, тривалий сніговий покрив у них зберігається лише кілька місяців. Не можна порівнювати надзвичайно чутливі до антропогену полонини з вічно засніженими лижними трасами Альп. Ще років 10 тому Всесвітній фонд природи – відома міжнародна природоохоронна організація – оприлюднив висновки своїх досліджень: в умовах глобальних змін клімату гірськолижний відпочинок у горах, висотою менше як 2000 м над. р. м. не може бути пріоритетною галуззю туризму. Ці висновки справджуються вже зараз, адже жоден серйозний гірськолижний курорт у Карпатах не може обійтися без «снігових гармат». Знову повертаємось до розмови про порушення гідрологічного режиму…

- А як може вплинути будівництво та функціонування величезного туристичного комплексу на високогір'ї на екосистему Карпат у більш глобальному розумінні?

- На полонині формуються опади. Наразі – це природна екосистема, яка складається з різних компонентів, зокрема і водно-болотяних угідь, про які я вже згадувала. Зараз вони виконують, зокрема, і роль водоакумулюючу, не даючи опадам і талим снігам швидко скочуватись униз. Зміна гідрологічного режиму може призвести до частих повеней, зсувів, ерозійних процесів, обміління мережі річок басейну Тиси.

Більш детальні сценарії мала би представити стратегічна екологічна оцінка, але її поки не робили, і думаю, не будуть. Хоча без урахування економічних вигод і ризиків для довкілля не повинно було б прийматися будь-яке рішення про таке будівництво. Проводитимуть лише оцінку впливу на навколишнє природне середовище (ОВНС), до того ж, за старим законодавством. Не відомо, чи це буде ОВНС цілого комплексу, чи його частин, адже детальні плани територій розроблялись до кількох територій. Підозрюю, що документи нікому не покажуть, хоча вони повинні бути публічними. І громадські слухання щодо впливу також не проводитимуться, хоча це є вимогою державних будівельних норм…

© http://zakarpattya.net.ua/News/175378-C ... yn-Bukovel - 21 жовтня 2017р.
© Тетяна Когутич, Укрінформ. Фото - Сергія Гудака
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення Volodymyr »

Як ліквідувати стихійне сміттєзвалище. У два кліки

Антон Сененко: Я не депутат, не балотуюся, не маю владних важелів. Я звичайний громадянин.

Однак мені реально вдалося у два кліки посприяти ліквідації стихійного сміттєзвалища в одному з найкрасивіших місць Житомирщини. Я пишу цей текст для того, аби кожен, кому небайдужий стан довкілля, особливо в місцях відпочинку, знав покроково, як боротися з неподобством і що це не так вже й складно.

Викладаю по пунктах, що потрібно робити (впевнений, що багатьом ця процедура знайома, але я відкрив її для себе вперше):

1. В травні місяці цього року я відвідав прекрасне місце: Гранітний кар'єр Озеро Високий Камінь.
eco_1.jpg
eco_1.jpg (289.35 Кіб) Переглянуто 9939 разів
2. Із жалем для себе віднайшов там стихійне сміттєзвалище поруч із прекрасними гранітними брилами, просто біля підїздної дороги.
eco_2.jpg
eco_2.jpg (510.52 Кіб) Переглянуто 9939 разів
3. Зробив пост, де пожалівся на такий стан речей, після якого підписники (дякую Ірині Руденко) порадили мені звернутися на сайт ecomapa.gov.ua - інтерактивну мапу Міністерства екології та природних ресурсів України, що створена спеціально для боротьби зі стихійними сміттєзвалищами.

4. Клік номер 1. Проходите елементарну реєстрацію на сайті екомапи. На пошту отримуєте лист із посиланням, за яким підтверджуєте реєстрацію.
eco_3.jpg
eco_3.jpg (222.41 Кіб) Переглянуто 9939 разів
5. Клік номер 2. Лишаєте звернення: коротко описуєте суть проблеми (я реально написав один рядок, бо не дуже вірив у дієвість цього способу), на запропонованій мапі відмічаєте точні координати стихійного сміттєзвалища, а також прикріплюєте фото неподобства.
eco_4.jpg
eco_4.jpg (88.32 Кіб) Переглянуто 9939 разів
6. Все. От реально, все.

Далі Ви просто починаєте спостерігати і насолоджуватися процесом, як Мінекології спрямовує Ваше звернення спочатку до обласної адміністрації, а та, в свою чергу, до райдержадміністрації і конкретної адміністрації конкретного населеного пункту, у територіальних межах якого те сміттєзвалище розташоване.

Щодо кожного перенаправлення Ви отримуватимете листа на пошту, а у Вашому кабінеті про це все докладно буде розписано.
eco_5.jpg
eco_5.jpg (269.98 Кіб) Переглянуто 9939 разів
7. Зрештою, коли прибирання виконають, Вам запропонують підтвердити, чи там дійсно чисто.
eco_6.jpg
eco_6.jpg (194.17 Кіб) Переглянуто 9939 разів
8. У мене виникла проблема з файлом, який вони прикріпили, тому я не міг подивитися фото, чи прибирання було виконане. Тому одного разу після роботи я залюбки відвідав кар'єр ще раз і у світлі автомобільних фар переконався, що там реально чисто (станом на 10 червня).
eco_7.jpg
eco_7.jpg (379.08 Кіб) Переглянуто 9939 разів
eco_8.jpg
eco_8.jpg (378.16 Кіб) Переглянуто 9939 разів
9. Зауважу, що звернення я лишив 14 травня, а вже 6 червня мене було повідомлено про ліквідацію сміттєзвалища. І для всього цього мені довелося двічі тицьнути по сайту Екомапи.

І не потрібні волонтерські загони сміттєзбирачів, петиції, скиглення чи щось таке. Ресурс просто дозволяє дуже швидко віднаходити відповідального за стан проблеми і вирішувати її.

Користуйтеся.

І я тепер цим методом залюбки користуватимуся і надалі.

Окремо висловлюю вдячність Міністерству екології та природних ресурсів України, Житомирській обласній державній адміністрації, Коростишівській районній державній адміністрації та Городській сільській раді Коростишівського району та Державній екологічній інспекції Поліського округу за реагування на звернення.

Переможемо.

Як ліквідувати стихійне сміттєзвалище. У два кліки
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення Volodymyr »

Запрошуємо всі до полювання на сміття. Залишайте тут посилання на об'єкти яки ви внесли до інтерактивної мапи Міністерство екології та природних ресурсів України і таким чином вносимо вклад в чисте довкілля нашої батьківщини.
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
Аватар користувача
Volodymyr
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Засновник Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 6941
З нами з: 28 серпня 2002, 16:56
Ім'я: Володимир
Авто: Toyota Land Cruiser 60 (HJ60LG-KW•1982), 33x12.5xR15
Звідки: Ukraine, Lviv
Контактна інформація:

Re: Екологія та позашляховий стиль життя

Повідомлення Volodymyr »

Стихійне звалище сміття та битого скла у підніжжі гори Близнюки поряд з новозбудованою альтанкою для відпочинку.

https://ecomapa.gov.ua/feedback/check/?CallCode=6261

Зображення
[О]=TOYOTA=[О] ランドクルーザー
Відповісти